Ξενοφών Ζολώτας, μίλησε σε Συνέδριο
στις ΗΠΑ αγγλικά, με ελληνικές λέξεις!
Ο Ζολώτας καταπλήσσει τους ξένους όταν μιλά στο ΔΝΤ αγγλικά με ελληνικές λέξεις !
Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη
akontogiannidis@yahoo.gr
Όταν το 2001, σαράντα ακαδημαϊκοί εξέφραζαν την ανησυχία τους για τους κινδύνους που διατρέχει η ελληνική γλώσσα από την κακοποίηση της με την καθιέρωση της φωνητικής ορθογραφίας που εισηγούντο στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο φιλόλογοι και καθηγητές πανεπιστημίων, με την λατινοποίηση της ελληνικής γραφής που ζητούσαν κάποιοι γλωσσολόγοι, με την κατάργηση των διπλών συμφώνων ως και του ω καὶ των ει, η, υ, οι, αλλά και την επιμονή στη γραφή των greeklish, βγήκαν τότε κάποιοι φωστήρες μίλησαν περιφρονητικά και απαξιωτικά, σε επιστήμονες, που μπροστά στο πνευματικό τους ανάστημα, μοιάζουν με νάνους.
Τέτοιοι, κατ’ απονομήν, κατ’ ανάθεση, κατά δήλωση και κατ’ επάγγελμα γλωσσολόγοι που θα τρίζουν τα κόκκαλα του Γεωργίου Χατζηδάκι, εμφανίζονται κατά καιρούς, που κόβουν, ράβουν, ασελγούν, αλλάζουν, για να βάλουν τη σφραγίδα της μετριότητας τους στη γλώσσα, χωρίς να νοιάζονται αν κατ’ αυτό τον τρόπο την καταστρέφουν. Στη Γαλλία, για μια οξεία, μπορεί να πέσει η κυβέρνηση, στην Ισπανία έγιναν διαδηλώσεις για να περιληφθεί στο πληκτρολόγιο των υπολογιστών ένα σύμβολο και στη Ρωσία επιβάλλονται μεγάλα χρηματικά πρόστιμα στην αλλαγή ακόμα και ενός γράμματος του κυριλλικού αλφαβήτου. Εδώ, στη μητέρα των γλωσσών, επιτρέπεται στους… «φωστήρες» να ασχημονούν!
Προσφάτως, σε μια εμπεριστατωμένη ομιλία του για την ελληνική γλώσσα, ενώπιον της πολιτειακής, πολιτικής, θρησκευτικής, δικαστικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, ο ακαδημαϊκός Αντώνης Κουνάδης, μίλησε «για τη διαφύλαξη του υψίστου αγαθού της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, της γλώσσας, που δέχτηκε τις τελευταίες δεκαετίες πλήγματα, όπως: επιβολή του μονοτονικού, κατάργηση διδασκαλίας αρχαίων ελληνικών, υποβάθμιση συντακτικού, γραμματικής κι ετυμολογίας, αύξηση φαινομένων βαρβαρισμού και σολοικισμού και αδικαιολόγητη εισβολή ξένων λέξεων στο καθημερινό λεξιλόγιο, με αποτέλεσμα την πανθομολογουμένη λεξιπενία και αδυναμία εκφράσεως της νέας γενιάς. ΄Ολα αυτά θα είχαν αποφευχθεί αν υπήρχε συνταγματική προστασία της γλώσσας, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες».
«Η Ελληνική γλώσσα, είπε ο Αντώνης Κουνάδης, με τη διαχρονικότητα και τον πλούτο της, έθεσε ανεξίτηλα την σφραγίδα της σε όλες, εν γένει, τις δυτικοευρωπαϊκές γλώσσες, οι οποίες κατά τον γλωσσολόγο και ελληνιστή Φραντζίσκο Ροντρίγκεζ Αντράντος, θεωρούνται κρυφοελληνικές! Π.χ. η γαλλική γλώσσα σύμφωνα με μελέτη του γαλλικού Υπουργείου Παιδείας, περιλαμβάνει λέξεις με ελληνικές ρίζες σε ποσοστό περίπου 60%. Το 80% των λέξεων της πορτογαλικής γλώσσας, κατά την καθηγήτρια Alcina Dos Martires Lopes έχει ελληνικές ρίζες, η αγγλική γλώσσα, σύμφωνα με το ογκώδες Λεξικό του Αρ. Κωνσταντινίδη, έχει πάνω από 155.000 λέξεις με ελληνικές ρίζες ενώ η γερμανική γλώσσα διαμορφώθηκε από τον Μαρτίνο Λούθηρο το 1534 με πρότυπο τους κανόνες γραμματικής και συντακτικού της ελληνικής γλώσσας».
Στην έδρα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Ουάσινγκτον, του σημερινού κακού μας δαίμονα, το 1957, ανέβηκε στο βήμα, να μιλήσει σε Συνέδριο για την παγκόσμια οικονομία, το μέλος της Ξενοφών Ζολώτας. ΄Εκανε τότε κάτι που κατέπληξε και εισέπραξε τα χειροκροτήματα των συνέδρων. Μίλησε στην αγγλική, με ελληνικές λέξεις, για να τους δείξει, ότι η γλώσσα που μιλούν έχει ρίζες ελληνικές και θεωρείται μητέρα όλων των γλωσσών. Παραθέτω ένα μικρό τμήμα της μιας από τις δύο ομιλίες που είχε κάνει ( η δεύτερη σε άλλο φόρουμ δύο χρόνια μετά) και δείτε πόσα ελληνικά στοιχεία υπάρχουν στο κείμενο του.
Η ομιλία Ζολώτα στην Ουάσινγκτον
«Kyrie, it is Zeus’ anathema on our epoch (for the dynamism of our economies) and the heresy of our economic method and policies that we should agonize the Skylla of nomismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia. It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic but my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they emphatically stigmatize nomismatic plethora, they energize it through their tactics and practices……. I apologize for having tyranized you with my Hellenic phraseology. In my epilogue, i emphasize my eulogy to the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie stenographers».
*To αρθρο δημοσιεύτηκε στη “Real News”
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Kyrie, It is Zeus' anathema on our epoch and the
heresy of our economic method and policies that we
should agonize the Skylla of nomismatic plethora and
the Charybdis of economic anaemia.
(Είναι "Διός ανάθεμα" στην εποχή μας και αίρεση της
οικονομικής μας μεθόδου και της οικονομικής μας
πολιτικής το ότι θα φέρναμε σε αγωνία την Σκύλλα του
νομισματικού πληθωρισμού και τη Χάρυβδη της
οικονομικής μας αναιμίας)
It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic
but my diagnosis would be that politicians are rather
cryptoplethorists. Although they emphatically
stigmatize nomismatic plethora, they energize it
through their tactics and practices. Our policies
should be based more on economic and less on political
criteria. Our gnomon has to be a metron between
economic strategic and philanthropic scopes.
(Δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να είμαι ειρωνικός ή
σαρκαστικός αλλά η διάγνωσή μου θα ήταν ότι οι
πολιτικοί είναι μάλλον κρυπτοπληθωριστές. Αν και με
έμφαση στιγματίζουν τον νομισματικό πληθωρισμό, τον
ενεργοποιούν μέσω της τακτικής τους και των πρακτικών
τους. Η πολιτική μας θα έπρεπε να βασίζεται
περισσότερο σε οικονομικά και λιγότερο σε πολιτικά
κριτήρια. Γνώμων μας πρέπει να είναι ένα μέτρο μεταξύ
οικονομικής στρατηγικής και φιλανθρωπικής σκοπιάς)
In an epoch characterized by monopolies, oligopolies,
monopolistic antagonism and polymorphous
inelasticities, our policies have to be more
orthological, but this should not be metamorphosed
into plethorophobia, which is endemic among academic
economists.
(Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μονοπώλια,
ολιγοπώλια, μονοπωλιακό ανταγωνισμό και πολύμορφες
ανελαστικότητες, οι πολιτικές μας πρέπει να είναι πιο
ορθολογιστικές, αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να
μεταμορφώνεται σε πληθωροφοβία, η οποία είναι ενδημική
στους ακαδημαϊκούς οικονομολόγους)
Nomismatic symmetry should not antagonize economic
acme. A greater harmonization between the practices of
the economic and nomismatic archons is basic.
(Η νομισματική συμμετρία δεν θα έπρεπε να ανταγωνίζεται
την οικονομική ακμή. Μια μεγαλύτερη εναρμόνιση μεταξύ
των πρακτικών των οικονομικών και νομισματικών
αρχόντων είναι βασική)
Parallel to this we have to synchronize and harmonize
more and more our economic and nomismatic policies
panethnically. These scopes are more practicable now,
when the prognostics of the political end economic
barometer are halcyonic.
(Παράλληλα με αυτό, πρέπει να εκσυγχρονίσουμε και να
εναρμονίσουμε όλο και περισσότερο τις οικονομικές και
νομισματικές μας πρακτικές πανεθνικώς. Αυτές οι
θεωρήσεις είναι πιο εφαρμόσιμες τώρα, όταν τα
προγνωστικά του πολιτικού και οικονομικού βαρομέτρου
είναι αλκυονίδων ημερών αίθρια)
The history of our didimus organization on this sphere
has been didactic and their gnostic practices will
always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous
ethnical economies. The genesis of the programmed
organization will dynamize these policies.
(Η ιστορία της δίδυμης οργάνωσης σε αυτήν την σφαίρα
είναι διδακτική και οι γνωστικές τους εφαρμογές θα
είναι πάντα ένα τονωτικό στις πολυώνυμες και
ιδιόμορφες εθνικές οικονομίες. Η γένεση μιας
προγραμματισμένης οργάνωσης θα ενισχύσει αυτές τις
πολιτικές)
Therefore, I sympathize, although not without
criticism one or two themes with the apostles and the
hierarchy of our organs in their zeal to program
orthodox economic and nomismatic policies.
(Γι' αυτόν το λόγο αντιμετωπίζω με συμπάθεια, αλλά όχι
χωρίς κριτική διάθεση, ένα ή δύο θέματα με τους
αποστόλους της ιεραρχίας των οργάνων μας στον ζήλο
τους να προγραμματίσουν ορθόδοξες οικονομικές και
νομισματικές πολιτικές)
I apologize for having tyranized you with my Hellenic
phraseology. In my epilogue I emphasize my eulogy to
the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan
metropolis and my encomium to you Kyrie, the
stenographers.
(Απολογούμαι που σας τυράννησα με την ελληνική μου
φρασεολογία. Στον επίλογό μου δίνω έμφαση στην ευλογία
μου, προς τους φιλόξενους αυτόχθονες αυτής της
κοσμοπολίτικης μητρόπολης καθώς και το εγκώμιό μου
προς εσάς, κύριοι στενογράφοι)
http://www.youtube.com/watch?v=2XAcuxFqk9k
μασόνος ήταν, τέτοια αρχαιοπρεπή γουστάρουνε αυτοί.
ΟΠΟΙΟΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ, ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ 92 ΕΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΜΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΤΗΝ Τ.Ο. ΠΛΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΦΕΡΕ Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 80. ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΑΛΑΚΙΟΝΕΣ, ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟ ΝΕΡΟΒΡΑΣΤΟ ΚΟΥΡΚΟΥΤΙ ΩΣ ΝΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΠΝΙΣΤΗ ΠΡΙΖΟΛΑ ΠΡΩΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΜΩΡΟΙ ΔΙΟΤΙ ΩΣ ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ, ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΚΕΣ.
ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΑΣ ΤΙΜΟΥΝ, ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΕΜΑΣ, ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΓΕΛΟΙΟΙ ΚΡΕΤΙΝΟΙ (ιταλικη λεξη), ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ.
ACROPHOBIA=ΑΚΡΟΦΟΒΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΨΟΦΟΒΙΑ. ΑΛΛΟ "ΑΚΡΟΝ" ΚΑΙ ΑΛΛΟ "ΥΨΟΣ". ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΜΕ "ΥΨΟΠΟΛΗ" ΑΝΤΙ ΓΙΑ "ΑΚΡΟΠΟΛΗ";
ΟΙ ΚΟΤΕΣ "ΚΟΙΤΑΖΟΥΝ" ΤΗΝ ΝΥΚΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ "ΚΥΤΤΑΖΟΥΝ" Τ.Ο..
"ΒΛΕΠΩ" ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΑΛΛΑ "ΟΡΩ" ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΝΟΙΚΤΑ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "ΓΕΦΥΡΑ" ΣΤΟ ΡΙΟΝ!!!
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ "ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ" (recircle) ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ. "ΑΝΑΚΥΚΛΗΣΗ" (recycle) ΓΙΝΕΤΑΙ.
ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΑΚΟΥΩ", ΑΛΛΟ ΤΟ "ΕΙΣΑΚΟΥΩ", ΑΛΛΟ ΤΟ ¨"ΕΠΑΚΟΥΩ", ΑΛΛΟ ΤΟ "ΑΚΡΟΑΖΟΜΑΙ".
ΔΕΝ "ΝΟΜΙΖΩ" ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΑΛΛΑ "ΕΙΚΑΖΩ" 'Η "ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ".
ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΚΑΙ Ο ΕΧΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΑ ΤΟ ΨΑΞΕΙ.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑΣ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΘΗΚΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ. ΑΠΟ ΤΙΣ 4500 ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΚΑΠΟΤΕ, ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ, ΣΗΜΕΡΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΜΟΝΟ 200.
Νικολας
Δυστυχώς αλλά δεν υπάρχουν άνρθωποιο σήμερα σαν τον Ξενοφώντα Ζολώτα με ήθος, γνώση και αγάπη για ο,τιδήποτε Ελληνικό και φυσικά τη γλώσσα μας…………….
Πόσο θλίβομαι και πόσο αρχίζει και φαίνεται η πνευματική μας φτώχεια…………… αυτή κυρίως………….. κι ας προβάλλουν την οικονομική…………….. αυτή ειναι που πονάει η σημερινή πνευματική μας φτώχεια……………. σε τόσο πνευματικό τόπο……………