Διαφημίσεις
Κι όμως, σε συνθήκες
κρίσης – και έλλειψης καυσίμου – η πρώτη διαθέσιμη λύση είναι η μετατροπή του
κινητήρα ώστε να λειτουργεί «καίγοντας ξύλα»!
κρίσης – και έλλειψης καυσίμου – η πρώτη διαθέσιμη λύση είναι η μετατροπή του
κινητήρα ώστε να λειτουργεί «καίγοντας ξύλα»!
Για την ακρίβεια, να
λειτουργεί με το αέριο στο οποίο μετατρέπεται η οργανική ύλη υπό την επήρεια
μιας υπερυψηλής θερμότητας ενός «ειδικού (μετα)καυστήρα (1400ο C).
λειτουργεί με το αέριο στο οποίο μετατρέπεται η οργανική ύλη υπό την επήρεια
μιας υπερυψηλής θερμότητας ενός «ειδικού (μετα)καυστήρα (1400ο C).
Ιδέα που έρχεται από το
μακρινό 1870 όταν πρωτοχρησιμοποιήθηκε το ξύλο για παραγωγή αερίου που
χρησιμοποιούνταν στο φωτισμό δρόμων και στο μαγείρεμα!
μακρινό 1870 όταν πρωτοχρησιμοποιήθηκε το ξύλο για παραγωγή αερίου που
χρησιμοποιούνταν στο φωτισμό δρόμων και στο μαγείρεμα!
Το 1920 ο Γερμανός
Μηχανικός George Imbert ανέπτυξε μια γεννήτρια παραγωγής «ξυλο-αερίου»
προορισμένη για «αυτοκίνηση».
Μηχανικός George Imbert ανέπτυξε μια γεννήτρια παραγωγής «ξυλο-αερίου»
προορισμένη για «αυτοκίνηση».
Η γεννήτρια μπήκε σε
μαζική παραγωγή από το 1931. Στα τέλη της δεκαετίας του ’30 κυκλοφορούσαν περί
τα 9.000 τέτοιου τύπου οχήματα, αποκλειστικά στην Ευρώπη.
μαζική παραγωγή από το 1931. Στα τέλη της δεκαετίας του ’30 κυκλοφορούσαν περί
τα 9.000 τέτοιου τύπου οχήματα, αποκλειστικά στην Ευρώπη.
Η σχετική τεχνολογία
διαδόθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες κατά την διάρκεια του 2ου Παγκ.
Πολέμου λόγω της εκτεταμένης έλλειψης καυσίμων.
διαδόθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες κατά την διάρκεια του 2ου Παγκ.
Πολέμου λόγω της εκτεταμένης έλλειψης καυσίμων.
Αρκεί να πούμε ότι κατά
τον 2ο Παγκ. Πόλεμο – κατά την διάρκεια του οποίου εξελίχθηκε
σημαντικά η σχετική τεχνολογία – σχεδόν κάθε αυτοκίνητο στην ηπειρωτική Ευρώπη
κινούνταν κατ’ αυτόν τον τρόπο. Κατάσταση που σε κάποιες περιπτώσεις, οδήγησε
δυστυχώς σε αρκετά εκτεταμένη αποδάσωση. Όπως στη Γαλλία.
τον 2ο Παγκ. Πόλεμο – κατά την διάρκεια του οποίου εξελίχθηκε
σημαντικά η σχετική τεχνολογία – σχεδόν κάθε αυτοκίνητο στην ηπειρωτική Ευρώπη
κινούνταν κατ’ αυτόν τον τρόπο. Κατάσταση που σε κάποιες περιπτώσεις, οδήγησε
δυστυχώς σε αρκετά εκτεταμένη αποδάσωση. Όπως στη Γαλλία.
Ενδεικτικά να πούμε ότι
μόνο στη Γερμανία κυκλοφορούσαν περί τα 500,000 αυτοκίνητα τέτοιου «ενεργειακού
τύπου» στο τέλος του πολέμου.
μόνο στη Γερμανία κυκλοφορούσαν περί τα 500,000 αυτοκίνητα τέτοιου «ενεργειακού
τύπου» στο τέλος του πολέμου.
Και αναφερόμαστε σε
«πολιτικά οχήματα» καθώς η σχετική τεχνολογία οδήγησε σε μια άλλη όσον αφορά στα
στρατιωτικά Γερμανικά οχήματα. Γι’ αυτά, οι Γερμανοί προτίμησαν την παραγωγή
υγροποιημένων συνθετικών καυσίμων (και πάλι παραγόμενα από ξύλο ή/και κάρβουνο).
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι πλέον του 50% των τότε αναγκών της Γερμανικής
πολεμικής μηχανής εξυπηρετήθηκε με καύσιμα τέτοιου τύπου. Ιδίως δε στην
Γερμανική Πολεμική Αεροπορία, το ποσοστό αυτό ξεπέρασε το 70%!
«πολιτικά οχήματα» καθώς η σχετική τεχνολογία οδήγησε σε μια άλλη όσον αφορά στα
στρατιωτικά Γερμανικά οχήματα. Γι’ αυτά, οι Γερμανοί προτίμησαν την παραγωγή
υγροποιημένων συνθετικών καυσίμων (και πάλι παραγόμενα από ξύλο ή/και κάρβουνο).
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι πλέον του 50% των τότε αναγκών της Γερμανικής
πολεμικής μηχανής εξυπηρετήθηκε με καύσιμα τέτοιου τύπου. Ιδίως δε στην
Γερμανική Πολεμική Αεροπορία, το ποσοστό αυτό ξεπέρασε το 70%!
Συνολικά στον
2ο Παγκ. Πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν σε όλη την υφήλιο παραπάνω από
1.000.000 αυτοκίνητα τέτοιου τύπου.
2ο Παγκ. Πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν σε όλη την υφήλιο παραπάνω από
1.000.000 αυτοκίνητα τέτοιου τύπου.
Μετά τον πόλεμο, όταν το
πετρέλαιο έγινε και πάλι διαθέσιμο και προσιτό αυτή η τεχνολογική λύση έπεσε σε
«παρακμή».
πετρέλαιο έγινε και πάλι διαθέσιμο και προσιτό αυτή η τεχνολογική λύση έπεσε σε
«παρακμή».
Παρ’ όλα αυτά, αρχές του
’50, στην τότε Δυτική Γερμανία υπήρχαν περί τα 20,000 τέτοια
οχήματα.
’50, στην τότε Δυτική Γερμανία υπήρχαν περί τα 20,000 τέτοια
οχήματα.
Την δεκαετία του ’50 το
πεδίο ενδιαφέροντος μετατοπίστηκε στην Σκανδιναυία. Ένεκα της «πληθώρας ξύλου»
που διέθετε.
πεδίο ενδιαφέροντος μετατοπίστηκε στην Σκανδιναυία. Ένεκα της «πληθώρας ξύλου»
που διέθετε.
Το 1957, η Σουηδική
κυβέρνηση ξεκίνησε ένα ερευνητικό πρόγραμμα για να προετοιμάσει μια έγκαιρη
«ενεργειακή μετάβαση στο «ξυλο-αέριο» ώστε να προφυλαχθεί από μια πιθανή
μελλοντική «διεθνή κατάρρευση του πετρελαίου».
κυβέρνηση ξεκίνησε ένα ερευνητικό πρόγραμμα για να προετοιμάσει μια έγκαιρη
«ενεργειακή μετάβαση στο «ξυλο-αέριο» ώστε να προφυλαχθεί από μια πιθανή
μελλοντική «διεθνή κατάρρευση του πετρελαίου».
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice