Πολλοί είναι οι αυτοί που θα ξεκινήσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το κάθε νοικοκυριό όμως για να φύγει έστω και ένα σαββατοκύριακο έχει προγραμματίσει από πριν ποιο θα είναι το ποσό που «σηκώνει» η τσέπη τους…
Τα μεταφορικά λίγα χρόνια πριν ήταν απλά ένα λογικό έξοδο, στην οικονομική ατζέντα της κάθε οικογένειας.
Σήμερα τα μεταφορικά ίσως να είναι η πιο σημαντική σπατάλη. Ο κόσμος έχει εξαγριωθεί με τις ολοένα και αυξανόμενες τιμές των διοδίων.
Ο Έλληνας άρχισε πλέον να αναρωτιέται τι πληρώνει τελικά χρόνια τώρα βλέποντας τους αυτοκινητοδρόμους απλά να παραμένουν οι ίδιοι. Τα τροχαία ατυχήματα ολοένα και να αυξάνονται στους δρόμους φτιαγμένοι από «χρυσάφι».
Ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης εξακολουθεί να βάζει ολοένα και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Το ΔΝΤ σε ρόλο απινιδωτή έκανε την καρδιά του Έλληνα να αρχίζει και πάλι να χτυπά δυνατά μετά από την φυτική κατάσταση που βρισκόταν…
Βγαίνοντας από τον λήθαργο αυτό άρχισαν να δημιουργούνται κινήματα που αρνούνται να πληρώσουν τα νταβατζιλίκια των γραβατομένων ατσαλάκωτων μεγαλο-πολιτικών.
Μέσα σε όλα αυτά έχουμε και την δήλωση του Γιάννη Μαγκριώτη να ρίχνει το μπαλάκι για τις τιμές των διοδίων στις τράπεζες.
Ο υφυπουργός συνέδεσε την τιμή των διοδίων με την στάση των τραπεζών και την επιλογή τους να μην αναχρηματοδοτήσουν τα έργα. Όπως εξήγησε «η κρίση οδηγεί τις τράπεζες – που είναι και ο βασικός χρηματοδότης των έργων, κατά 40% – πάντα σε δεύτερες σκέψεις. Γι’ αυτό δεν βάζουν και την τελική, τυπική υπογραφή για να πάμε στη λύση των προβλημάτων και στην επαναχρηματοδότηση των έργων που έχουν σταματήσει οι τράπεζες και δεν έχουν συνεχίσει τη χρηματοδότηση από πέρσι. Θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα και ότι η Ελλάδα δεν θα πάει καλά και δεν θα μπορέσει να πληρώσει τα έργα αυτά» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Και συνέχισε :«Είναι βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των έργων
και αυτό είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα.Έχουμε μεγάλη κοινοτική και εθνική συμμετοχή που φθάνει στο 25-28% και αυτό κατά τη διάρκεια της κατασκευής των έργων είναι τα διόδια. Γι’ αυτό είναι πολλά και ακριβά. Και επίσης, το 48% στην κατασκευή είναι η ιδιωτική συμμετοχή – τράπεζες κατά κύριο λόγω, στο 40% και 8% οι παραχωρησιούχοι.
Το Δημόσιο δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ, τα έχει κάνει όλα και η ευθύνη τώρα είναι στις τράπεζες».
Πώς είναι δυνατόν με τον κόσμο πλέον σε ρόλο βαθιά πολιτικοποιημένου, η κυβέρνηση να μιλάει για ευθύνες άλλων; Πόσες φορές έχουμε ακούσει την φράση «δεν φταίω εγώ»;
Επικοινωνήσαμε με το μέλος του κινήματος «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» Βασίλη Σαραντόπουλο προκειμένου να μας εξηγήσει τους λόγους που τους οδήγησαν στη δημιουργία αυτού του κινήματος.
«Οι αλληλοδιαδεχόμενες στην εξουσία κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ εξαπάτησαν τον Ελληνικό λαό και ξεπούλησαν τη δημόσια περιουσία στους ιδιώτες, τις τράπεζες και τις πολυεθνικές. Αυτοί με τη σειρά τους μετέτρεψαν τα δημόσια κοινωνικά αγαθά σε εμπορεύματα και μετρούν αμύθητα κέρδη. Οι δημόσιες οδικές αρτηρίες δεν θα αποτελούσαν εξαίρεση, ιδιαίτερα γιατί είναι οι περισσότερο κερδοφόρες. Σήμερα οι μετακινήσεις των εργαζομένων απαιτούν περισσότερο από τον 12ο μισθό. Αιτία η επιβολή του χαρατσιού στις μετακινήσεις (διόδια) μέσα και έξω απο τις πόλεις. Το κίνημα των Επιτροπών Αγώνα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ξεκίνησε με την αντίσταση χιλιάδων συμπολιτών στην στέρηση της ελευθερίας μετακίνησης που επέβαλλαν οι εθνικοί εργολάβοι με την αμέριστη συνεργασία του πολιτικού τους προσωπικού.
Το τελευταίο έσπευσε ασμένως μετά την αλματώδη ανάπτυξη του κινήματος ενάντια στα διόδια με προπομπό τον κ. Ρέππα να ποινικοποιήσει την μη καταβολή διοδίων στους ιδιώτες. Η τροπολογία του “σοσιαλιστή” Ρέππα απέδειξε πεντακάθαρα τον ρόλο του πολιτικού προσωπικού των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η πλειοψηφία των εργαζομένων βεβαιώθηκε εντελώς μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο ζήτημα της κρίσης και το ξεπούλημα που ακολούθησε και βρίσκεται σε εξέλιξη. Η 29η του Ιούνη είναι χαραγμένη βαθιά στους εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ που βίωσαν την επίθεση της κοινοβουλευτικής χούντας. Τώρα ξέρουνε, τώρα ξέρουμε όλοι μας. Το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ δεν είναι κίνημα μόνο ενάντια στα διόδια. Είναι το κίνημα των εργαζομένων από τα κάτω που αντιστέκεται στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Είναι το κίνημα που αρνείται να αποδεχτεί τετελεσμένα και καλεί τον Ελληνικό λαό να αντισταθεί και να ανατρέψει τα σχέδιά τους. Αρνούμαστε την Ε.Ε και επιδιώκουμε την πλήρη και οριστική αποδέσμευση μας από την συμμαχία του κεφαλαίου, των πολυεθνικών, των τραπεζών, των “αγορών”. Δεν πιστεύουμε σε σωτήρες, δεν μας φοβίζει η επικοινωνιακή καταιγίδα της χρεοκοπίας. Οι Έλληνες εργαζόμενοι θα χρεοκοπήσουν έτσι κι αλλιώς αν δεν καταφέρουν να πάρουν την υπόθεση της ζωής τους στα χέρια τους. Επιδιώκουμε μια κοινωνία που δεν θα παράγει κέρδη για μια χούφτα ολιγαρκών αλλά θα αυτοδιαχειρίζεται την οργάνωσή της. Ξεκινάμε από τον Σεπτέμβρη ένα πρόγραμμα δράσεων σε συνεργασία με άλλα κινήματα και συλλογικότητες σε αυτήν την προοπτική. Θα είμαστε καθημερινά στους δρόμους. Το ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ θα εκφραστεί με συγκεκριμένες αντιστάσεις στους τομείς της φορολογίας – με άρνηση πληρωμής άδικων φόρων – , ενάντια στις τράπεζες και το τεράστιο τοκογλυφικό δίκτυο που έχουν αναπτύξει, ενάντια στην αισχροκέρδεια των πολυεθνικών αλυσίδων, με συγκεκριμένες δράσεις στις οποίες θα καλούμε όλους τους συμπολίτες μας να συμμετέχουν. Τα διόδια αποτέλεσαν για το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ σημαντική αφετηρία της ανάπτυξής του. Θα τα καταργήσουμε, στους δρόμους, μαζί με τις πολιτικές που τα επέβαλλαν. ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ»
Τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος θέλει να σηκώσει την μπάρα των διοδίων και να μην πληρώσει;
Ρωτήσαμε νομικούς αλλά και απλούς πολίτες. Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι:
Δηλώνουμε στον υπάλληλο ότι δεν μπορούμε, δεν έχουμε να πληρώσουμε δίνοντας τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός μας. Ζητάμε να εκδοθεί απόδειξη με πίστωση (πιστωτικό) και να ανοίξουν την μπάρα.
Αν καθυστερούν ή δεν δίνουν πιστωτικό προειδοποιούμε ότι:
α) αν δεν ανοίξουν αμέσως την μπάρα καταστρατηγούν το συνταγματικό δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση και διαπράττουν το ποινικό αδίκημα της παράνομης κατακράτησης.
β) αν δεν εκδώσουν την απόδειξη (πιστωτικό) διαπράττουν το φορολογικό αδίκημα της άρνησης εκδόσεως επί πιστώσει φορολογικού στοιχείου.
γ) αν αρνηθούν να ανοίξουν διαπράττουν και το αδίκημα της πρόκλησης για εκτέλεση παράνομης πράξης.
Αν η τροχαία είναι παρούσα, ο πολίτης μπορεί να φωνάξει τον αστυνομικό και ζητήσει να διατάξει τον υπάλληλο να κόψει πιστωτικό ή έντυπο αδυναμίας.
Στην περίπτωση που δεν σηκώνουν τη μπάρα και δεν επιτρέπουν να περνάει ο πολίτης ,μπορεί ο πολίτης να καλέσει την αστυνομία (η τροχαία που μπορεί να βρίσκεται εκεί είναι αναρμόδια), μπορεί να ζητήσει ο πολίτης να συλληφθεί ο ταμίας και ο υπεύθυνος των διοδίων και να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη με την αυτόφωρη διαδικασία για παράνομη κατακράτηση.
Τι άλλαξε στον ΚΟΚ;
Στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας προστέθηκε η εξής παράγραφος:
«Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως.»
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να βεβαιώσει την τροχαία παράβαση ή να μου επιβάλλει πρόστιμο;
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να διαβιβάσει στην τροχαία ποιοι δεν πλήρωσαν και να κοπεί κλήση;
Όχι, ο παραχωρησιούχος είναι ιδιωτική εταιρία και δεν μπορεί να βεβαιώσει τροχαία παράβαση ούτε μπορεί να επιβάλει πρόστιμο. Ρητά προβλέπεται από την τελευταία διάταξη του νόμου, ότι πρόστιμο επιβάλει μόνο ο τροχονόμος και μάλιστα όταν διαπιστώσει την παράβαση αυτοπροσώπως. Δηλαδή, ο αστυνομικός πρέπει να είναι παρών κατά τη στιγμή που σπρώχνουμε τη μπάρα και τότε μόνο μπορεί να επιβάλει πρόστιμο.
Ποια είναι τα αρμόδια αστυνομικά όργανα;
Αρμόδια να βεβαιώσει παραβάσεις του ΚΟΚ είναι η τροχαία.
Μπορεί να με σταματήσει μετά τα διόδια τροχονόμος και να μου ζητήσει απόδειξη ότι πλήρωσα;
Δεν υπάρχει κάποια διάταξη που να μας υποχρεώνει να κρατάμε τις αποδείξεις. Εξάλλου αν έχουμε περάσει με ΤΕΟ-pass ή με e-pass δεν θα έχουμε απόδειξη. Επίσης η βεβαίωση της παράβασης πρέπει να γίνει “αυτοπροσώπως”, δηλαδή να μας δει ο ίδιος ο τροχονόμος να μην πληρώνουμε.
Μπορεί ο τροχονόμος να μου κόψει κλήση στηριζόμενος σε μαρτυρία άλλου ότι δεν πλήρωσα;
Όχι, ο τροχονόμος μπορεί να βεβαιώσει την παράβαση μόνο αν έχει διαπιστώσει ο ίδιος “αυτοπροσώπως” να μην πληρώνουμε.
Μπορεί να βεβαιωθεί η τροχαία παράβαση από τις κάμερες που υπάρχουν στα διόδια;
Ναι , και οι κάμερες έχουν τοποθετηθεί χωρίς άδεια της Αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων και ως εκ τούτου, τα προϊόντα τους αποτελούν παράνομα αποδεικτικά μέσα, που απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια. Επιπλέον η διάταξη λέει ότι ο τροχονόμος το διαπιστώνει «αυτοπροσώπως» και όχι μέσω της χρήσης τεχνικών μέσων
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να αρνηθεί να μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε την υποδομή;
Όχι, δεν μπορεί να μας αρνηθούν να χρησιμοποιήσουμε την υποδομή ακόμα κι αν δεν έχουμε χρήματα να πληρώσουμε.
Έχω δικαίωμα να χρησιμοποιήσω την υποδομή χωρίς να πληρώσω εκείνη τη στιγμή;
Ναι, έχουμε το δικαίωμα να πληρώσουμε αργότερα. Συγκεκριμένα ο Ν. 3535 (Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης άρθρο 3ο, παρ.2 ΦΕΚ 41Α 23/2/2007) αναφέρει:
«Ο υπόχρεος δικαιούται να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος, χωρίς άλλη επιβάρυνση, εντός της προθεσμίας των δεκαπέντε ημερών από την έκδοση της βεβαιώσεως του Παραχωρησιούχου με τον τρόπο που θα υποδείξει ο τελευταίος.»
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να αρνηθεί να μας κόψει επί πιστώσει απόδειξη αν για οποιοδήποτε λόγω δεν πληρώσουμε;
Όχι, πρέπει να μας κόψει επί πιστώσει απόδειξη. Αν δεν κόψει απόδειξη διαπράττει το φορολογικό αδίκημα της άρνησης έκδοσης επί πιστώσει φορολογικού στοιχείου.
Δίνουμε τα στοιχεία μας;
Αν υποχρεωθούμε να τα δώσουμε για να ξεμπερδέψουμε καλό είναι να δώσουμε τα κανονικά μας στοιχεία γιατί σε περίπτωση που η υπόθεσή μας δικαστεί θα είναι εις βάρος μας να έχουμε δώσει ψευδή στοιχεία.
Υπογράφουμε;
Όχι, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υπογράψουμε κανένα έγγραφο. Αν συμπληρώσουμε έντυπο αδυναμίας πληρωμής, υπογράφουμε, πριν όμως από την υπογραφή μας γράφουμε: «Με επιφύλαξη της νομιμότητας καταβολής του τέλους».
Αν είμαι απρόσεκτος και με δει ο τροχονόμος να μην πληρώνω τι μπορεί να μου συμβεί;
Το πρόστιμο είναι 200 ευρώ και είναι στην κρίση του τροχονόμου το αν θα αφαιρέσει τις πινακίδες, την άδεια και το δίπλωμα για 20 ημέρες.
Αν ο τροχονόμος με γράψει ενώ έχω ακολουθήσει τις οδηγίες τι γίνεται;
Με αντίγραφο της επί πιστώσει απόδειξης καταθέτουμε αναφορά στον διοικητή του τμήματος της τροχαίας για κατάχρηση εξουσίας και παράβαση καθήκοντος , με την ένδειξη «Κοινοποίηση στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη» και ζητάμε την ακύρωση της κλήσης και την επιστροφή πινακίδων, άδειας και διπλώματος.
www.streetpress.gr
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice