Ίσως να μην είναι η μόνη και απ ότι βλέπω υπάρχουν αρκετές σταγονίτσες δροσιάς διάσπαρτες σε σχολικά βιβλία. Όχι ότι οι σταγόνες αυτές καθαγιάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα. Αλλά για το χάλι του εκπαιδευτικού συστήματος δεν φταίει αποκλειστικά το περιεχόμενο των μαθημάτων αλλά πολλά άλλα άσχετα με τα βιβλία και το περιεχόμενό τους.
Η σταγόνα δροσιάς που εντόπισα ήταν το διήγημα του Μάριου Χάκκα “Το ψαράκι της γυάλας” Στο βιβλίο λογοτεχνίας της Γ Λυκείου
Πρώτα απ όλα επειδή ο Μάριος Χάκκας δεν είναι πασίγνωστος. Έφυγε νωρίς και έμεινε για πολλά χρόνια ξεχασμένος αλλά τα διηγήματά του και ο τρόπος γραφής αξίζουν. Μέσα στο διήγημα βάζει μία πλευρά του εαυτού του. Κουρασμένος απογοητευμένος κάνει την αυτοκριτική του διακριτικά όταν αναφέρεται στις διαδρομές γύρω από την περιοχή που έζησε. Ο ήρωας του διηγήματος δεν έχει όνομα γιατί μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Στο ήρωα ο αναγνώστης βλέπει το θείο του, το γείτονά του, τον πατέρα του ή τον ίδιο τον εαυτό του.
Δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένη ημερομηνία αλλά από τα συμφραζόμενα βγαίνει ότι ήταν η μέρα 21 Απριλίου 67, αλλά όχι στο κέντρο των γεγονότων και των εξελίξεων αλλά στην περιφέρεια τις γειτονιές με τους μικροαστούς φορτωμένους με σακούλες ψώνια να οδεύουν προς το σπίτι τους να κλειστούν εκεί. Να αναρωτιούνται αν θα έχει ποδόσφαιρο την Κυριακή. Και ο ήρωας χωρίς όνομα πρώην αγωνιστής να παλεύει με τα θεριά της συνείδησης του ψάχνοντας για άλλοθι που τελικά το βρίσκει. Εκείνο το ψαράκι που έχει στη γυάλα το γλυκούλι τι θα απογίνει το καημένο.
Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και ήταν ένα διήγημα που θα το θυμούνται και δεν αδιαφόρησαν.
Κάποιοι μαθητές έδωσαν ένα διαφορετικό τέλος στο διήγημα
Ανέβασαν θεατρικό
και ταινία μικρού μήκους
Οι περισσότεροι μαθητές προβληματίστηκαν
κάνοντας ταξίδι με τη φαντασία τους σε κάποιο άλλο παράλληλο κόσμο και άλλη χρονογραμμή όπου τα γεγονότα είχαν μία διαφορετική έκβαση.
Αλλοι είδα τη δική τους ζωή και τον περίγυρο στο παρόν, όπου ο κόσμος καίγεται και συζητούν για τα μαυς και τα ρε αλήτη σόου. Πέρασαν χρόνια και αγέννητα τότε παιδιά ή τα μωρά μεγάλωσαν και πήραν τη θέση του ήρωα με το ψαράκι ψάχνοντας για διάφορα άλλοθι να κλειστούν στα καβούκια τους.
Το βιβλίο λογοτεχνίας Γ Λυκείου είχε και άλλα θαυμάσια κείμενα γνωστών συγγραφέων ποιήματα και αποσπάσματα από μυθιστορήματα
Δυστυχώς το καλό περιεχόμενο μπήκε σε βιβλίο της Γ Λυκείου. Το καλό για το τέλος δηλαδή.
Οι μαθητές όσοι τα κατάφεραν και μπόρεσαν στάθηκαν να προβληματιστούν και να σχολιάσουν πάνω σε κάτι που υπάρχει στα βιβλία τους.
Όταν γίνεται κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχει ένα κόλλημα με το περιεχόμενο των βιβλίων. Αλλά το πρόβλημα είναι στον κατακερματισμό της γνώσης και στο λίγο απ όλα αποσπασματικά σαν να ήταν μεζέδες σε ποικιλία για …ουζάκι.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice