Οι οικογένειες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος όπου σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι στις 28 Φεβρουαρίου στην Ελλάδα κατέθεσαν νομική καταγγελία την Τρίτη κατά του απερχόμενου πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και 16 υπουργών, γράφει το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων.
Το ατύχημα σημειώθηκε όταν το μπροστινό μέρος μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας συγκρούστηκε με το μπροστινό μέρος επιβατικής αμαξοστοιχίας στην περιοχή των Τεμπών (κέντρο), αφού τροχοδρομούσαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή σε απόσταση χιλιομέτρων χωρίς να το αντιληφθεί κανείς από τους ενδιαφερόμενους.
Η καταστροφή προκάλεσε μαζική δημόσια οργή και εξαπέλυσε ένα κύμα διαμαρτυριών κατά της κυβέρνησης, μερικές από τις οποίες περιλάμβαναν αντιπαραθέσεις με τις δυνάμεις ασφαλείας.
Η κατάθεση καταγγελίας από την «ομάδα των πληγέντων από το επεισόδιο των Τεμπών» έρχεται πέντε ημέρες πριν από την ημερομηνία των ελληνικών βουλευτικών εκλογών, στις οποίες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το Κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, που βρίσκεται στην εξουσία για σχεδόν τέσσερα χρόνια, ηγήθηκε από τον Μητσοτάκη, προηγείται της ψηφοφορίας.
«Μεγάλη Ημέρα»
Ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, ο οποίος έχασε τη σύζυγό του στη χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην Ελλάδα, είπε ενώπιον του δικαστηρίου της Λάρισας, της πόλης κοντά στο σημείο του δυστυχήματος, σε δήλωση που δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα «Larisant», «Είναι μια σημαντική μέρα, περισσότερα σημαντικό από τις εκλογές της Κυριακής (…) Αυτή η καταγγελία απευθύνεται σε 16 αιρετούς και διορισμένους», μεταξύ των οποίων ο συντηρητικός πρωθυπουργός, υπουργοί και πρώην υπουργοί.
«Ξεκινά από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους υπουργούς και πρώην υπουργούς (Μεταφορών)», πρόσθεσε.
«Οι υπεύθυνοι για τα Τέμπη (καταστροφή) πρέπει να καταδικαστούν», είπε και πρόσθεσε, «Με αυτή τη λεπτομερή καταγγελία, όλοι οι υπεύθυνοι (…) πρέπει να λογοδοτήσουν ενώπιον των δικαστηρίων».
Στόχος είναι 17 άτομα
Η λίστα που δημοσιεύει η ιστοσελίδα περιλαμβάνει 17 άτομα, μεταξύ των οποίων στελέχη της Γενικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων και της ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται τα τρένα μεταφοράς.
Το περιστατικό, που προκάλεσε οργή και προκάλεσε μεγάλες διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, αποκάλυψε πολλά ελαττώματα στους σιδηροδρόμους.
Τα σιδηροδρομικά συνδικάτα έχουν επανειλημμένα προειδοποιήσει ότι το δίκτυο είναι ευάλωτο σε ατυχήματα λόγω έλλειψης προσωπικού και χρηματοδότησης, μετά από σχεδόν μια δεκαετία μείωσης του κόστους.
Οι ρυθμιστικοί φορείς έχουν επίσης ανακοινώσει ότι έχουν εντοπίσει σοβαρά προβλήματα ασφάλειας σε όλο το δίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της ανεπαρκούς βασικής εκπαίδευσης για το προσωπικό σε ευαίσθητες τοποθεσίες.
Το ατύχημα αποδόθηκε στην αργή αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας.
Ο Μητσοτάκης είχε αρχικά χαρακτηρίσει το περιστατικό ως «τραγωδία που προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος».
Ο υπουργός Μεταφορών της Ελλάδας παραιτήθηκε την 1η Μαρτίου, ο Μητσοτάκης ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων, υποσχέθηκε να καταλήξει σε ό,τι συνέβη και έκανε πολλές δημόσιες εμφανίσεις σε μια προφανή προσπάθεια να καταπνίξει την οργή.
Μετά την τραγωδία προφυλακίστηκε ο διευθυντής του σταθμού Λάρισας μαζί με έναν επιθεωρητή σιδηροδρόμων.
Δύο υπάλληλοι του σταθμού έχουν κατηγορηθεί για το περιστατικό.
Οι τέσσερις συλληφθέντες, εάν καταδικαστούν, αντιμετωπίζουν ποινές έως και ισόβια κάθειρξη.
Η επιβατική αμαξοστοιχία μετέφερε επιβάτες σε ταξίδι μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης (βόρεια). Τα περισσότερα από τα θύματα ήταν νεαροί άνδρες, κυρίως φοιτητές που επέστρεφαν από ένα μεγάλο Σαββατοκύριακο.
france24.com,swissinfo.ch
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice