Εδώ και μέρες, έχουμε πάρει αρκετά email, που αφορούν την χρόνια υπόθεση με τα καταστήματα «Γερμανός». Τα ερωτήματα αλλά και οι καταγγελίες που τίθενται είναι:
—Εξυπηρετούν τον κόσμο ή τους πασάρουν σκάρτο εμπόρευμα αλλά και κακή παροχή υπηρεσιών;
-Γιατί δεν γράφουν τίποτα για τα προβλήματα τα ΜΜΕ;
–Πόσο μετράει το χαρτζιλίκι για το βούλωμα του στόματος των δημοσιογράφων;
—Υφίστανται εκβιασμοί στο σύστημα της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα;
Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποιες από τις καταγγελίες.
—«…Μεχρι τωρα εχουν κλεισει πανω απο 180 καταστηματα!!! Το προβλημα ειναι οτι η μητρικη εταιρια Cosmote αλλα και η Γερμανος τροφοδοτουν τα ΜΜΕ με πολλες διαφημισεις και δεν νομιζω οτι θα ειναι πολυ ευκολο να δημοσιοποιησουμε το γεγονος, οπου μας εχει φερει ενα βημα απο την καταστροφη και που εχουν στειλει χιλιαδες κοσμο στην ανεργια. Θα ηθελα να διατηρησω την ανωνυμια μου γιατι οι τυποι δεν αστειευονται!!!!!…Από τότε λοιπόν, το 2014, ξεκίνησε ένα μπαράζ οικονομικής ασφυξίας και εκβιασμών ώστε να κλείσουν τα καταστήματα που είχαν σύμβαση από το 2013 και πίσω.
—-Αντί να μας αποζημιωσουν για τις αντισυμβατικες παραβάσεις που διαπίστωσε η επιτροπή Ανταγωνισμού και για να μην έχουμε απαιτήσεις λόγω της καταδικαστικης απόφασης στο μέλλον, προτίμησαν να κλείσουν πάνω από 200 (!!!) καταστήματα… Και ολα αυτα με το μαρτύριο της σταγόνας και του αθέμιτου εσωτερικού ανταγωνισμού…
….Εχουν συμβει αδιανοητα πραγματα και τα ΜΜΕ φοβουνται μην χασουν το διαφημιστικο εσοδο…» και άλλα πολλά και ενδιαφέροντα.
Το γαιτανάκι των λουκέτων για τα καταστήματα, ξεκίνησε μετά το πρόστιμο μαμούθ που επεβλήθη.
Διαβάζουμε χαρακτηριστικά
Πρόστιμο – μαμούθ ύψους 10,2 εκατ. στον «Γερμανό»
Με πρόστιμο 10,25 εκατ. ευρώ, ένα από τα μεγαλύτερα που έχει επιβάλει ποτέ η Επιτροπή Ανταγωνισμού, τιμωρήθηκε η εταιρεία «Γερμανός», η οποία από το 2006 ανήκει στον όμιλο του ΟΤΕ. Σύμφωνα με την απόφαση της ανεξάρτητης αρχής, η εταιρεία για 22 ολόκληρα χρόνια, από το 1990 έως το 2012, επέβαλε περιορισμούς στις τιμές μεταπώλησης των προϊόντων στα καταστήματα που λειτουργούσαν με το σύστημα δικαιόχρησης (franchising), ενώ επίσης δεν επέτρεπε τις αμοιβαίες προμήθειες μεταξύ δικαιοδόχων.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε να διερευνά την υπόθεση έπειτα από καταγγελίες δικαιοδόχων και επεκτάθηκε σε αυτεπάγγελτη έρευνα για να διακριβωθεί, μεταξύ άλλων, αν η εταιρεία «Γερμανός» α) έχει καθορίσει με άμεσο και έμμεσο τρόπο τις τιμές μεταπώλησης των δικαιοδόχων της, τόσο μέσω συμβατικών όρων όσο και μέσα από τις διαδικασίες λειτουργίας του δικτύου (π.χ. ηλεκτρονικό κλείδωμα του συστήματος), καθώς και β) έχει υποχρεώσει τους δικαιοδόχους να προμηθεύονται αποκλειστικά τα προϊόντα που διακινούν στα καταστήματά τους από την ίδια, και περιόρισε έτσι τις προμήθειες μεταξύ των δικαιοδόχων του δικτύου της. Οι εν λόγω πρακτικές συνιστούν περιορισμούς ιδιαίτερης σοβαρότητας κατά τις κείμενες εθνικές και ενωσιακές διατάξεις.
Στην πορεία πολλοί από τους καταγγέλλοντες παραιτήθηκαν χωρίς, ωστόσο, να επηρεαστεί αρνητικά η έρευνα της υπόθεσης, η οποία συνεχίστηκε ως αυτεπάγγελτη.
Η απόφαση αυτή είναι η τρίτη η οποία αφορά περιορισμούς στον καθορισμό των τιμών σε δίκτυα franchising μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Η πρώτη σχετική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού είχε εκδοθεί το 2008 κατά της Dia Hellas, στην οποία είχε επιβληθεί τότε πρόστιμο 5,19 εκατ. ευρώ. Ακολούθησε το 2010 ανάλογη απόφαση σε βάρος της Carrefour-Μαρινόπουλος στην οποία είχε επιβληθεί πρόστιμο 12,5 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι βάσει του δικαίου του ανταγωνισμού ο δικαιοπάροχος δικαιούται να ορίζει ανώτατες ή προτεινόμενες τιμές, απαγορεύεται όμως να καθορίζει άμεσα ή έμμεσα τις λιανικές τιμές στα προϊόντα που διαθέτουν οι δικαιοδόχοι του.
Δημοσίευμα από 31.12.2014″.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice