Του Μανώλη Κείου Μπορεί το Πάσχα να πέρασε χωρίς…. “αδελφικά” μηνύματα για Βαρθολομαίο και Φραγκίσκο, παρά το γεγονός πως ήταν ημερολογιακά κοινός ο εορτασμός, αλλά οι δυο τους μας το φύλαγαν για λίγες μέρες μετά την εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου μας.
Με αφορμή τα πρόσφατα χτυπήματα στις αιγυπτιακές εκλησίες από τους τρομοκράτες του Ισλάμ βρήκαν ευκαιρία να προωθήσουν τα “αδελφικά” και διαθρησκειακά σχεδιά τους στήνοντας φιέστες αγαπολογίας μεταξύ τους, με τους μονοφυσίτες Κόπτες και με τους ίδιους τους μουσολυμάνους!
Σε μια εβδομάδα, λοιπόν, ο Πάπας Φραγκίσκος θα ταξιδεύσει στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα, όπου στο Κάιρο θα επισκεφθεί το διάσημο κέντρο ισλαμικών σπουδών al-Azhar.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μαζί με τον Κόπτη Πάπα Ταγουάρδο επίσης θα είναι εκεί… Τόσο ο Πάπας Φραγκίσκος όσο και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσκλήθηκαν από τον Μεγάλο Ιμάμη του al-Azhar, τον Σεΐχη Αχμέντ αλ-Ταγιέφ, να παρευρεθούν σε μια διεθνή ειρηνευτική διάσκεψη εκεί.
Με….τυρί την παγκόσμια ειρήνη δηλαδή, όπως είχε γίνει και στη συνάντηση που είχε διοργανώσει στο Βατικανό για Ισραηλινούς και Παλαιστινίους ο Πάπας και στην οποία επίσης είχε παραβρεθεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης, στήνεται η φάκα! Κατά τη σύντομη επίσκεψη της 28ης έως 29ης Απριλίου, ο Πάπας θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου Abdel Fattah al-Sisi, ενώ θα λειτουργήσει στην τοπική ρ/καθολική κοινότητα. Η επίσκεψή του έρχεται λιγότερο από ένα μήνα μετά από δύο βομβιστικές επιθέσεις στις κοπτικές εκκλησίες στην Αίγυπτο από τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους οι οποίες κόστισαν την ζωή σε 45 άτομα ενώ δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν.
Ο Επίσκοπος Michael Fitzgerald, πρώην νουντσιος της Αιγύπτου και πρώην επικεφαλής του Συμβουλίου του Βατικανού για το Διαθρησκευτικό Διάλογο μίλησε σχετικά με τις προσδοκίες αυτής της σύντομης αλλά εξαιρετικά σημαντικής παπικής επίσκεψης …
Ο Fitzgerald λέει ότι είναι σημαντικό το γεγονός ότι ο Πάπας πηγαίνει στην Αίγυπτο, όπου υπάρχουν τόσα πολλά προβλήματα και αβεβαιότητες, με «εξτρεμιστές που είναι κατά των θεσμών και κατά των Χριστιανών με έναν συγκεκριμένο τρόπο». Σημειώνει δε ότι δεν είναι η πρώτη παπική επίσκεψη, αφού ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β ταξίδεψε εκεί το 2000 και «πήγε εξαιρετικά καλά».
Στη συνέχεια αναφέρεται στη σημασία που έχει η σχέση μεταξύ του Πάπα Φραγκίσκου και του επικεφαλής της Κοπτικής Εκκλησίας Πάπα Τάγουαδρου, του οποίου το πρώτο ταξίδι μετά την εκλογή του ως πατριάρχη Αλεξάνδρειας ήταν μια επίσκεψη στο Βατικανό. Το επερχόμενο ταξίδι, λέει, ο πρώην νουντσιος «θα είναι μια ακόμη στιγμή που θα εδραιώσει αυτή τη φιλία μεταξύ των δύο παπών».
Ο Fitzgerald αναφέρει ακόμη ότι ο διάλογος με τις Ανατολικές Εκκλησίες για το ρόλο του Πάπα ως Επίσκοπο της Ρώμης συνεχίζεται και αυτός ο θεολογικός διάλογος είναι σημαντικός, αλλά θα είναι οι προσωπικές σχέσεις και όχι οι θεολογικές συζητήσεις αυτές που θα βρίσκονται στο επίκεντρο της επίσκεψης στο Κάιρο .
Όσον αφορά τις σχέσεις με τον μουσουλμανικό κόσμο, ο πρώην νούντσιος λέει ότι ένα από τα κύρια κίνητρα της επίσκεψης είναι επίσης να εδραιωθεί η πρόοδος στη σχέση μεταξύ του Βατικανού και του al-Azhar. Υπενθυμίζει ότι ο Μεγάλος Ιμάμης Αχμέτ αλ-Ταγιέβ ήρθε να δει τον Πάπα στη Ρώμη και αυτή η αμοιβαία επίσκεψη θα «εκτιμηθεί ιδιαίτερα».
Ο Fitzgerald λέει ακόμη ότι ενώ ο Πάπας Φραγκίσκος είναι γνωστός ως άνθρωπος των εκπλήξεων, δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε οποιεσδήποτε μεγάλες αλλαγές ως αποτέλεσμα αυτού του ταξιδιού. Αλλά από μόνη της η συνάντηση μεταξύ των δύο ηγετών είναι σημαντική: λέει συγκεκριμένα «ας το ονομάσουμε ένα μυστήριο», επειδή «δεν είναι μόνο συμβολικό» αλλά μάλλον παράγει κάτι που ξεπερνά τα δικά του πρόσωπα ».
Σχολιάζοντας τον πιο πρόσφατο γύρο συνομιλιών μεταξύ του Βατικανού και του Al Azhar, ο Fitzgerald σημειώνει ότι «ο εξτρεμισμός έχει καταδικαστεί από την πλειονότητα των Μουσουλμάνων ηγετών ανά τον κόσμο». Τονίζει επίσης τη σημασία της παρακολούθησης των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς τόσοι πολλοί νέοι ριζοσπαστικοποιούνται μέσω του Διαδικτύου. Σημειώνει ότι το al-Azhar συνεργάζεται επίσης με τους Δομινίκους στο Κάιρο, σχηματίζοντας μια ομάδα για να μελετήσουν μαζί τον εξτρεμισμό.
pentapostagma
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΕΙΣΗΛΘΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ.ΓΙ’ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΑΡΑΤΟΣ ,ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ.ΣΥΝΕΠΩΣ,ΟΛΙ ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ.