Σύμφωνα με τους ειδικούς, βασικό χαρακτηριστικό των εμβίων όντων είναι δύο μηχανισμοί, που όταν μπαίνει ο ένας σε λειτουργία, παύει να λειτουργεί ο άλλος και αντιστρόφως. Έτσι, όταν το ον βρίσκεται σε ασφαλές περιβάλλον και η πρόσβασή του σε νερό και φαγητό είναι εύκολη τότε, αυτό το ον, μπαίνει σε διαδικασία ανάπτυξης, άνθισης και αναπαραγωγής. Για το λόγο αυτό, το ωραίο χαμόγελο μίας γυναίκας μπορεί να διαφημίσει ή να πουλήσει τα πάντα!
Κατά τον Κώδικα «Έλλην Λόγος» του Σημαιοφόρου Θεολόγου, το ΧΑΜΟ-ΓΕ-ΛΟ σημαίνεται «Χάμω στη γη εκτείνεται ο ήλιος». Με το γέλιο του ο άνθρωπος εκπέμπει φως.
Πόσο μάλλον, όταν το χαμόγελο του θηλυκού είναι το μήνυμα στο υποσυνείδητο του θεατή ότι όλα είναι καλά. Πίσω από αυτό το χαμόγελο υπάρχουν οι έννοιες: χαρά, ευτυχία, σιγουριά, ασφάλεια, ειρήνη, πρόοδος, άνθιση, ευημερία κ.α.
Αντιθέτως, όταν το περιβάλλον είναι εχθρικό και το ον ζει μέσα στον φόβο, αυτομάτως σταματούν όλες οι διαδικασίες ανάπτυξης και αναπαραγωγής, αφήνοντας το ον στάσιμο ή σε διαδικασία μαρασμού, καθώς πασχίζει για την επιβίωσή του.
Ειδικότερα στον άνθρωπο, από την στιγμή που θα νοιώσει φόβο ή θα τρομάξει για οποιονδήποτε λόγο, αυτομάτως, ο οργανισμός μεταφέρει αίμα από τα βασικά όργανα (κυρίως το στομάχι και το συκώτι) και ενισχύει τα άκρα, ώστε να είναι σε ετοιμότητα ο άνθρωπος να παλέψει ή να τρέξει, για να σώσει τη ζωή του. Είναι γνωστές οι φράσεις που λέει κάποιος που τρόμαξε «Μου έκοψες το αίμα…» ή «Μου κόπηκαν τα ήπατα…», τις οποίες, όλοι λίγο-πολύ, χρησιμοποιούν χωρίς να γνωρίζουν το γιατί, αλλά έχοντας ενδόμυχα τη σιγουριά ότι ταιριάζουν στην περίσταση…
Πράγματι, η ροή του αίματος κόβεται από το στομάχι και το ήπαρ για να πάει στα άκρα, επιβεβαιώνοντας την αλήθεια και την σοφία των παραπάνω εκφράσεων. Μια σημαντική διαπίστωση για την Ελληνική γλώσσα είναι ότι όλες οι εκφράσεις ή λέξεις, που εδραιώνονται σε βάθος χρόνου, ακολουθούν την συμπαντική νομοτέλεια (ΟΝΟΜΑ = ΝΟΜΟΣ), ενώ μπορούν να γίνουν και ανομίες, που έχουν επιβληθεί με βίαιες αλλαγές συντακτικού, σημασίας και ορθογραφίας, γιατί «κάποιοι» έτσι αποφάσισαν…
Αυτές οι «ανομίες» είτε δεν κρατούν πολύ, είτε αν αντέξουν στο χρόνο καταστρέφουν την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Επιστρέφοντας στο θέμα του άρθρου, από το άγχος και τον φόβο εκκρίνεται από τον οργανισμό του ανθρώπου αδρεναλίνη, η οποία είναι μία ορμόνη, που δρα ως νευροδιαβιβαστής, με στόχο να προετοιμάσει τον οργανισμό να είναι ετοιμοπόλεμος. Η συνεχής παρουσία του ατόμου σε περιβάλλον που το φοβίζει ή το αγχώνει προκαλεί την συνεχή παραγωγή αδρεναλίνης, που οδηγεί τον οργανισμό σε υπεργλυκαιμία και κετοξέωση (για τους διαβητικούς, αυτή η επιπλοκή, είναι αιτία να πέσουν σε κώμα ή ακόμα φτάνει να είναι και αιτία θανάτου…).
Συνεργικά, στις αγχωτικές καταστάσεις, αυξάνεται μία συγκεκριμένη ορμόνη, γνωστή ως «ορμόνη του στρες», η κορτιζόλη. Οι αυξημένες τιμές της μπορούν να επιφέρουν σοβαρά προβλήματα υγείας στον οργανισμό, αλλά και να επιδράσουν στον ψυχισμό του ανθρώπου.
Γνωρίζοντας όλα αυτά δεν φαίνεται πλέον περίεργο που, οι υψηλές ταχύτητες και η βία σε ταινίες, κινούμενα σχέδια και παιδικές σειρές, ευθύνονται για την ανάπτυξη βίας μεταξύ των παιδιών, καθώς τα παιδιά υπερδιεγείρονται με τεχνητό τρόπο και «γεμίζουν» ενεργητικότητα, που πρέπει να διοχετευθεί με οποιοδήποτε μέσον. Κι αφού το μόνο που βλέπουν είναι η βία, αυτήν και χρησιμοποιούν!
Τα παιδιά και οι νέοι που παίζουν πολύωρα διαδικτυακά ή γενικώς, ηλεκτρονικά, παιχνίδια «ξεχνούν» τις βασικές ανάγκες του οργανισμού τους και πηγαίνουν να κοιμηθούν μόνο όταν έχει «καεί» και η τελευταία ικμάδα του εγκεφάλου τους, αδυνατώντας να αποδώσουν… Αν καταφέρει κάποιος να αποσπάσει έναν νέο από μία τέτοιου είδους πολύωρη ασχολία, το άτομο ξαφνικά συνειδητοποιεί ότι πεινάει, διψάει ή έχει ανάγκη να πάει στην τουαλέτα… Όλο τον προηγούμενο χρόνο, ο οργανισμός, όντας σε κατάσταση άγχους, κρατάει πίσω όλες τις βασικές βιολογικές ανάγκες, προωθώντας την ενέργεια του οργανισμού, προκειμένου το άτομο να σωθεί από την δύσκολη (πλασματική) κατάσταση στην οποία βρίσκεται!
Τα άτομα που υποπέφτουν στην «γοητεία των Σειρήνων» ή στη «χαρά του ηλεκτρονικού παιχνιδιού»
χάνουν πολύτιμο χρόνο από τη ζωή τους,
βασανίζουν τον οργανισμό τους,
βασανίζουν την ψυχή και το πνεύμα τους,
αποκτούν προβλήματα σωματικά και ψυχικά,
εκδηλώνουν αντικοινωνική συμπεριφορά, παραμένοντας μακριά από φίλους και συγγενείς, χωρίς πραγματική και ουσιαστική επικοινωνία,
«αυτοφυλακίζονται» σε ένα κλειστό και σκοτεινό χώρο, όπου αν κάποιος τους καταδίκαζε να ζήσουν έστω και μία μέρα υπό αυτές τις συνθήκες, χωρίς την θέλησή τους, θα ήταν δυστυχείς ή θα έψαχναν τρόπους διαφυγής,
ενώ συγχρόνως νομίζουν ότι λογίζονται για «ελεύθεροι άνθρωποι».
Όταν ο Άλντους Χάξλεϊ μιλούσε πριν 60 χρόνια για την «ύστατη επανάσταση» εννοούσε το αποτέλεσμα που είναι εμφανές σήμερα.
‘Όταν λέει μια μητέρα στο παιδί της «Το φαγητό είναι έτοιμο, έλα να φας…» και η απάντηση είναι «Σε λίγο…», αυτό το «λίγο» μπορεί να κρατήσει για ώρες. Στην πραγματικότητα το άτομο δεν ορίζει το μηχάνημα, αλλά το μηχάνημα ορίζει το άτομο!
Και εάν έχει κάποιος την υπομονή να εξηγήσει αυτό που συμβαίνει, σε αυτιά που θέλουν να ακούσουν, είναι πιθανό να λάβει την εξής απάντηση: «το καταλαβαίνω ότι με σκλαβώνει, αλλά μου αρέσει!». Οι άλλες πιθανότητες είναι, το άτομο να μην παραδεχτεί ποτέ την σκλαβιά του και ακόμα λιγότερες είναι κάποιος να συνειδητοποιήσει αυτό που του συμβαίνει και να ψάξει να βρει τη δύναμη για να το πολεμήσει.
Ο Δρ. Κων/νος Μουρούτης (Φυσίατρος, Νευροβιοεπιστήμονας, Διδάκτωρ Προληπτικής Υγείας και Νευροεπιστημών) αναφέρει, στην συνέντευξη που έδωσε στον Γιώργο Σαχίνη, στα πλαίσια της εκπομπής «Αντιθέσεις» στο ΚΡΗΤΗ ΤV στις 27/11/15, τα εξής: «Έρευνα στις νευροεπιστήμες έδειξε ότι, 15 λεπτά παρακολούθησης αρνητικού περιεχομένου ειδήσεων στην τηλεόραση, σταματά τη νευρογένεση στον εγκέφαλο για 3 ημέρες!» εξηγώντας ότι αυτό προκαλεί στασιμότητα ανανέωσης και ενδυνάμωσης του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλά και άλλες βλάβες.
Η Αρχαία Ελληνική Μυθολογία, αν προσεγγιστεί με ενδιαφέρον, παρέχει σημαντικές πληροφορίες μέσω των ιστορήσεων και των ονομάτων. Έτσι, η Μούσα της Κωμωδίας, περιέργως, ονομάζεται Θάλεια. Το όνομα αυτό έχει την ρίζα του στο ρήμα «θάλλω» όπου, κατά το Αρχαιοελληνικό Λεξικό σημαίνει «ανθίζω», βλασταίνω», «ακμάζω», «ευδοκιμώ», «ευτυχώ». Άραγε, πόσο τυχαία μπορεί να είναι η επιλογή αυτού του ονόματος, που επιβεβαιώνει ότι αυτό που προκαλεί χαρά στον άνθρωπο, τον κάνει να ανθίζει και να ακμάζει.
Επί προσθέτως, η πληροφορία που παρείχε το κεφάλαιο «Παίζοντας με “παιχνίδια”…», διευκρινίζει ότι ο άνθρωπος τείνει να θυμάται αυτά που έχει μάθει μέσα από την χαρά και το παιχνίδι, ενώ ότι του προξενεί πόνο και λύπη το απωθεί στα βάθη του υποσυνείδητου κόσμου του. Αυτό που είναι σημαντικό εδώ, είναι να συνδεθεί η πληροφορία πως η χαρά και το γέλιο (που θάλλει τον άνθρωπο) έχει άμεση σχέση με την μνήμη, όπου αξίζει να σημειωθεί και να συνδεθεί η πληροφορία ότι μητέρα της Θάλειας είναι η Μνημοσύνη!
Σύμφωνα με τον Κώδικα, όταν χ-αίρομαι «από το χώμα αίρομαι (σηκώνομαι)», θυμίζοντας την κοινή έκφραση «πετάω από τη χαρά μου…» . Επίσης, όταν χ-αίρω «το χοϊκό (χωμάτινο) μου σώμα αίρω (σηκώνω)», όπου αν θελήσει κάποιος να αγγίξει την φιλοσοφική χροιά αυτής της άρσης, θα οδηγηθεί στην έννοια της Καθάρσεως (της από κάτω άρσεως). Η έννοια της χαράς, λοιπόν, εκτός από την άνθιση που προσφέρει, αλλά και την ενίσχυση της μνήμης στον άνθρωπο, βοηθά στην πνευματική του κάθαρση, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να επιλέγεται με προσοχή, ως ψυχαγωγία, αυτό που προκαλεί χαρά και «ευφραίνει καρδίαν»…
Συμπερασματικά, κάθε τί που προκαλεί άγχος και φόβο στον άνθρωπο προάγει την στασιμότητα της οντότητάς του και την καταστροφή του. Γι’ αυτό ακούγεται παράλογο, όταν ο ίδιος ο άνθρωπος αποφασίζει οικειοθελώς να παρακολουθήσει μία ταινία φρίκης, τρόμου, βίας, πολέμου, δολοφονιών κ.λπ., χάριν ψυχαγωγίας ή να παίζει παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, που του προκαλούν άγχος και αγωνία.
Είναι πολλές οι φορές, που ο θεατής αναγνωρίζει ψυχωτικά ή διεστραμμένα μυαλά πίσω από την παραγωγή μιας ταινίας που προορίζεται για την «ψυχαγωγία» του. Και ακόμη περισσότερες είναι αυτές, που αφορούν παραγωγές που απευθύνονται στα παιδιά του. Αυτοί οι παραγωγοί μπορεί να ευθύνονται για την κακή ποιότητα διασκέδασης που παρέχουν, όμως ευθύνονται και οι θεατές για τις κακές επιλογές τους διότι, όχι μόνο παρακολουθούν τέτοια προγράμματα, αλλά αφήνουν και τα παιδιά τους να τα παρακολουθήσουν.
……………………………………………………………………………………………………………………………….
«Η μορφή του τέρατος είναι αποκρουστική. Όταν όμως το πρόσωπο του τέρατος πάψει να μας τρομάζει, τότε πρέπει να φοβόμαστε… γιατί αυτό σημαίνει ότι έχουμε αρχίσει να του μοιάζουμε.»
Μάνος Χατζηδάκις
……………………………………………………………………………………………………………………………….
Αν υποτεθεί ότι ένας άνθρωπος ζώντας στη σύγχρονη κοινωνία έχει καταφέρει να εξαλείψει τον φόβο από τη ζωή του, σίγουρα δεν έχει καταφέρει να εξαλείψει το άγχος, καθώς απαιτούνται μόνιμα υψηλές ταχύτητες δράσης, εγρήγορση και άμεση ανταπόκριση. Όταν ο άνθρωπος βιώνει μία αγχωτική κατάσταση στην καθημερινότητά του (π.χ. εργασιακή πίεση, έκτακτες καταστάσεις που δεν μπορεί να διαχειριστεί, αν έχει αργήσει σε ένα σημαντικό ραντεβού, αν φτάσει στα όρια του πανικού κ.α.), ο στρεσογόνος παράγοντας διογκώνεται σαν προτεραιότητα και γίνεται μοναδικός στόχος η επίτευξη της λύσης του προβλήματος, την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Έτσι, ο αγχωμένος άνθρωπος μπορεί να γίνει ένας επικίνδυνος οδηγός, ένας απρόσεκτος πεζός, ένας αγενής εργαζόμενος ή ένας επιθετικός οικογενειάρχης. Αν όλοι αυτοί ερωτηθούν αργότερα για αυτή τους την συμπεριφορά, αναγνωρίζουν ένα θολό τοπίο στον εγκέφαλό τους, ενώ τέτοιες παράτολμες συμπεριφορές (όπως π.χ. επικίνδυνη οδήγηση), δεν θα τις έπρατταν επ’ουδενί λόγο σε φυσιολογικές συνθήκες (αλλιώς το άτομο χρήζει βοηθείας…).
Ο εγκέφαλος λειτουργεί με περίεργους και δύσκολα διαχειρίσιμους τρόπους από το ίδιο το άτομο, διότι διάφορες ουσίες που εκκρίνονται αυτόματα, δημιουργούν συναισθήματα χαράς, αφοβίας, τόλμης, αμυντικής συμπεριφοράς κ.α., ενισχύοντας ή απενεργοποιώντας συγκεκριμένες λειτουργίες του σώματος, ανάλογα με την περίσταση.
Ένα ακραίο παράδειγμα είναι το αθώο φτάρνισμα, όπου ο οργανισμός στιγμιαία διακόπτει όλες τις λειτουργίες του, προκειμένου να μεταφέρει άμεσα όλη τη δύναμη του σώματος στην εργασία για την εξώθηση των σωματιδίων που θεωρεί βλαβερά.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει, όταν κατά την σεξουαλική πράξη, το παθιασμένο ζευγάρι μπορεί να γίνει «απρόσεκτο» ως προς τους ήχους που παράγονται ή ως προς το μέρος που γίνεται η πράξη, καθώς ενισχύεται το κέντρο της τόλμης και εξαλείφεται το αίσθημα του φόβου, μέρος και αυτό των χημικών αντιδράσεων που συμβαίνουν στο σώμα εκείνη την ώρα, προκειμένου να ενισχυθεί η δυνατότητα πράξης της γενετήσιας ορμής.
………………………………………………………………………………..…………………………………………………
Zeitgeist 1 The Movie (Greek Subs) – (1:49’:06’’ κ.ε.)
«…Στο τέλος όλοι θα είμαστε φυλακισμένοι σε μια σφαίρα ελέγχου, όπου κάθε κίνησή μας θα καταγράφεται. Κι αν παρεκκλίνεις της πορείας σου, απλά θα σου κλείνουν το μικροτσίπ, αφού σε εκείνη τη χρονική στιγμή όλες οι δραστηριότητες της κοινωνίας περιστρέφονται γύρω από επιδράσεις με το μικροτσίπ. Αυτή την εικόνα έχουν σχεδιάσει για το μέλλον, εάν ανοίξετε τα μάτια σας να τη δείτε.
Μία κεντρική, παγκόσμια οικονομία, όπου οι κινήσεις και οι συναλλαγές όλων των ανθρώπων θα καταγράφονται και θα παρακολουθούνται. Θα μας έχουν αφαιρέσει όλα μας τα δικαιώματα. Και το πιο απίστευτο είναι αυτό:
Αυτά τα ολοκληρωτικά στοιχεία δεν θα επιβληθούν με τη βία στους ανθρώπους. Θα τα απαιτήσουν οι άνθρωποι!
Καθότι η χειραγώγηση της κοινωνίας, μέσω της παραγωγής φόβου και διχόνοιας, έχει αποκόψει τον άνθρωπο από την αίσθηση της δύναμης και της πραγματικότητας. Η διαδικασία που ακολουθείται εδώ και αιώνες, αν όχι χιλιετίες… θρησκεία, πατριωτισμός, ρατσισμός, πλούτος, φινέτσα και κάθε άλλη μορφή αυθαίρετου διαχωρισμού, όχι μόνο δεν αποκρύπτεται, αλλά χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ενός ελεγχόμενου πληθυσμού, εύπλαστου στα χέρια των ολίγων.
“Διαίρει και Βασίλευε” λέει το γνωμικό… Και όσο οι άνθρωποι συνεχίζουν να βλέπουν τους εαυτούς ξεχωριστά από οτιδήποτε άλλο, επιτρέπουν να υποδουλώνονται εντελώς.
Οι «άνθρωποι πίσω από την κουρτίνα» το γνωρίζουν αυτό και γνωρίζουν επίσης ότι, αν ποτέ οι άνθρωποι ανακάλυπταν την αλήθεια για την σχέση τους με τη φύση και την αλήθεια για την ατομική τους δύναμη, ολόκληρο το κατασκευασμένο οικοδόμημα που προσκυνούν θα καταρρεύσει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα…»
………………………………………………………………………………………………………………………………
Απόσπασμα από το βιβλίο της Φωτεινής Τυράσκη «Φύση, Τέχνη και Υποσυνείδητα μηνύματα», εκδόσεις «Νάξιος» – naxios.gr
Η Φωτεινή Τυράσκη είναι πτυχιούχος των Τ.Ε.Ι. Αθηνών, της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, του Τμήματος Γραφιστικής, με ειδικότητα στη Γραφιστική Κινηματογράφου, το Κινούμενο Σχέδιο και τα Ειδικά Εφέ.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Poly endiaferon