Διαφημίσεις

Από την ποπ κουλτούρα μέχρι το αληθινό έγκλημα και μέσα σε μία περίοδο σχεδόν 40 ετών, η σύγχρονη φρίκη έχει κορεστεί από «κακούς» κλόουν.

Αλλά γιατί οι κλόουν αποτελούν ανατριχιαστικό σημείο αναφοράς;

Τα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά – μύτη, πόδια, περούκες, το μακιγιάζ που κρύβει τις πραγματικές εκφράσεις, ένα χαμόγελο που μένει παγωμένο, η έλλειψη προφορικού λόγου που αντικαθιστάται από κινήσεις του σώματος, σε πολλούς ίσως δημιουργεί αποξένωση σε κάτι που ήταν μέχρι πρότινος οικείο, θρυμματίζοντας έτσι την ψευδαίσθηση ενός κανονικού, συνεπώς ασφαλούς κόσμου.

Ο όρος « κουλφοφοβία» είναι ένας νεολογισμός που δημιουργήθηκε ώστε να περιγράψει τον φόβο για τους κλόουν. Ένας φόβος απροσδιόριστος, που δεν εξηγείται απλά όπως ένας άμεσος κίνδυνος για παράδειγμα ενός άγριου ζώου, αλλά με τη γενική ιδέα που είναι γνωστή στους ψυχολόγους ως  το «ανοίκειο» (uncanny)– το αίσθημα που νιώθει κάποιος όταν αντιμετωπίζει ένα γεγονός/αντικείμενο που «τον βγάζει από τα νερά του». Ενώ παλαιότερα ένας εθνολόγος θα χρησημοποιούσε τον όρο «οριακότητα» (liminality) – Ένα δηλαδή σημείο «αναμεταξύ και ανάμεσα» (betwixt and between) σε δύο καταστάσεις.

Κατά τη δεκαετία του 1970 η έννοια του ανοίκειου διερευνάται περαιτέρω, όχι από κάποιον ψυχολόγο, αλλά από κάποιον που ειδικεύεται στο πεδίο της ρομποτικής, τον Masahiro Mori (1970). Η ιστορία έχει ως εξής: Ο Mori κατασκεύαζε ρομπότ. Στην αρχή τα ρομπότ που έφτιαχνε δεν έμοιαζαν με τίποτα άλλο πέρα απ’ αυτό που ήταν, μια μηχανή. Στη συνέχεια όμως, ο Mori άρχισε να τους δίνει κάποια ανθρώπινα χαρακτηριστικά (χέρια, πόδια, κεφάλι κτλ.) και παρατηρούσε ότι έτσι γινόταν περισσότερο αρεστά στους ανθρώπους που έρχονταν να τα δούν.

Όσο όμως συνέχιζε να τους δίνει και άλλα ανθρώπινα χαρακτηριστικά (συνθετικό δέρμα, εκφράσεις προσώπου κτλ.), έβλεπε ότι, από ένα σημείο και μετά, οι άνθρωποι άρχιζαν να αντιδρούν αρνητικά απέναντί τους, νιώθοντας δυσφορία και αποστροφή. Ο Mori όμως εξακολουθούσε να μορφοποιεί τα ρομπότ του, μέχρι που κάποια στιγμή έφτασαν να είναι απαράλλαχτα με έναν συνηθισμένο άνθρωπο. Με αυτόν τον τρόπο τα κατέστησε και πάλι αρεστά στους ανθρώπους που τα έβλεπαν. Αυτή τη «βουτιά» στα συναισθήματα κάποιου που βλέπει κάτι το οποίο είναι σχεδόν, αλλά όχι ακριβώς, άνθρωπος, την ονόμασε «ανοίκεια κοιλάδα» (uncanny valley).

Ο πατέρας του σύγχρονου κλόουν, θεωρείται ο Άγγλος Τζόζεφ Γκριμάλντι (Joseph Grimaldi), ο οποίος δημιούργησε επίσης το παραδοσιακό whiteface make- up – το λευκό μακιγιάζ προσώπου. Υπήρξε ο πιο διάσημος διασκεδαστής, κλόουν και εκπρόσωπος της Αγγλικής παντομίμας στα τέλη του 1700 με αρχές του 1800.

Ο Τζόζεφ Γκριμάλντι πέθανε στο Λονδίνο στις 31 Μαΐου 1837 – χρονιά ορόσημο της δημιουργίας ενός αστικού μύθου που εξελίχθηκε σε μαζική υστερία.

Το 1837 στο Λονδίνο, σημειώνεται η πρώτη αναφορά θέασης του Spring-heeled Jack σε ελεύθερη μετάφραση Τζακ ο σούστας, λόγω της ικανότητάς του να ξεφεύγει και να χάνεται εκτελώντας εξαιρετικά άλματα που έφταναν τα 9,4ft. (2,7 μ.).  Οι θεάσεις εξαπλώθηκαν σε πολλές πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας και της Σκωτίας σκορπίζοντας τον τρόμο, με επιθέσεις σε ανυποψίαστους ανθρώπους – κυρίως γυναίκες.

Ο Τζακ,  περιγράφηκε από μάρτυρες που ισχυρίστηκαν ότι τον είχαν δει, ως μια διαβολική φυσιογνωμία με μαύρο μανδύα και τρομακτική εμφάνιση, μάσκα, οξύ διαπεραστικό γέλιο, χέρια σαν δαγκάνες και μάτια που «έμοιαζαν με κόκκινες μπάλες φωτιάς». Άλλοι είπαν ότι ήταν ψηλός και λεπτός, με την εμφάνιση ενός ευγενούς κυρίου με αιχμηρά μεταλλικά νύχια.

Η τελευταία εμφάνιση του Τζακ, θεωρείται πως συνέβη το 1904 στο Λίβερπουλ. Η ταυτότητά του δεν αποκαλύφθηκε ποτέ. Οι ερευνητές υποθέτουν πως δεν πρόκειται για ένα, αλλά μάλλον για περισσότερα άτομα μιμητές του αρχικού Τζακ, με την ίδια μακάβρια αίσθηση του χιούμορ.

Η περίπτωση του Spring-heeled Jack, φέρει πολλές ομοιότητες με τις αναφορές επιθέσεων και παρενοχλήσεων από κακούς κλόουν, με επιδημικές παγκόσμιες διαστάσεις, αρχής γενομένης από τον Αύγουστο του 2016 με σημείο αναφοράς τη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ.  Πρίν το 2016 υπήρξαν σχετικές μεμονωμένες παγκόσμιες αναφορές από το 2013, με διάδοση και μετάδοση των περιστατικών κυρίως μέσω του χρήστη του YouTube, DM Pranks από την Περούτζια της Ιταλίας.  Ο οποίος κατά πως φαίνεται, χωρίς να είναι ο κύριος υπεύθυνος, δημιούργησε πολλούς μιμητές.

Γενικά, η εμμονή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, να προβάλουν τους γελωτοποιούς ως κάτι διαβολικό, οδηγεί τους ανθρώπους να σχετίζουν τον δημιουργό γέλιου ως κάτι το επικίνδυνο και αρνητικό.

Η ιστορία των γελωτοποιών, χάνεται στα βάθη του χρόνου με την πιο αρχαία καταγραφή στην πέμπτη δυναστεία της Αιγύπτου, περίπου το 2400 π.Χ.  Ο φυσικός ηλίθιος, και ο τεχνητός ηλίθιος, όπως τους χαρακτήριζαν κατά το Μεσαίωνα. Αυτός που στερείται διανοητικών ικανοτήτων, εξοστρακισμένος από τα μεγάλα αστικά κέντρα και καταδικασμένος να περιπλανιέται στην ύπαιθρο, αλλά συχνά αποδεκτός και μέρος των μικρότερων κοινοτήτων – κάθε χωριό έχει τον τρελό του… έκφραση που επικρατεί μέχρι σήμερα.  Και ο τεχνητός ηλίθιος που αργότερα τον βρίσκουμε στις αυτοκρατορικές αυλές, υπό την εύνοια του εκάστοτε βασιλιά – άρα με ελευθερία κινήσεων –  εξαιρετικά ευφυή και συχνά καυστικό διασκεδαστή, που αντικατοπτρίζει με ένα αλλόκοτο τρελό τρόπο – άρα έξυπνα κερδίζει το ακαταλόγιστο – την κοινωνία της εποχής του.

Το Χόλυγουντ βέβαια, στρεβλώνει την έννοια του κλόουν σε αυτή του θηρευτή.

Δημιουργώντας ταινίας όπως  η Κάθαρση, όπου ο κόσμος, ο συνάνθρωπός σου, ακόμα και εσύ ο ίδιος, τα πάντα μεταλλάσσονται για μία μέρα το χρόνο, δίνοντας απεριόριστη ελευθερίας δράσεως, χωρίς συνέπιες. Ή ο Σκοτεινός Ιππότης,  με τον απόλυτο «κακό» του σήμερα – Τζόκερ. Ένα σχιζοφρενή και φιλοσοφημένο ταυτόχρονα εγκληματία,  ευφυή μέσα στη διαστροφή του, οπαδό του χάους. και φυσικά η ταινία 31, όπου η ελίτ – η «βασιλική αυλή»- μέσω του διασκεδαστή, βρίσκει τη δική της διεστραμμένη ψυχαγωγία.

Η παραπάνω λίστα αφορά τα 20 πιο δημοφιλή κινηματογραφικά και τηλεοπτικά τρέιλερ ως προς τον αριθμό των προβολών μέσω διαδικτύου, από διάφορες πλατφόρμες όπως το Facebook, το Twitter και το YouTube, εντός 24 ωρών από την κυκλοφορία τους σε όλο τον κόσμο. Η λίστα ανανεώνεται ανά τακτά διαστήματα.

Την  1η θέση κατέχει το τρέιλερ της κινηματογραφικής ταινίας  ΙΤ  (Το αυτό) με 197 εκατομμύρια προβολές μέσα στις πρώτες 24 ώρες από την προβολή του στις 31 Μαρτίου 2017.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο  Κινέζικο Θέατρο Γκράουμαν του Λος Άντζελες στις 5 Σεπτεμβρίου και στις κινηματογραφικές αίθουσες των ΗΠΑ στις 8 Σεπτεμβρίου.  Στην Ελλάδα θα προβάλλεται από τις 28 Σεπτεμβρίου.

Στη μικρή πόλη του Ντέρι, τα ντόπια παιδιά εξαφανίζονται το ένα μετά το άλλο, αφήνοντας πίσω κομμένα μέλη του σώματος τους. Σε ένα μέρος που είναι γνωστό ως «ερημιές», μια ομάδα επτά παιδιών ενώνονται μέσω της τρομακτικής και παράξενης επαφής τους με έναν κλόουν, τον Πένιγουαϊζ. Την ομάδα ενώνει ο Μπιλ Ντένμπορο που έχει προσωπική βεντέτα με τον κλόουν, αφού το πρώτο θύμα ήταν ο μικρός του αδελφός.

Πρόκειται για το ριμέικ της ομώνυμης μίνι τηλεοπτικής σειράς 2 επεισοδίων, που προβλήθηκε από την Ραδιοφωνική Εταιρεία Αμερικής (American Broadcasting Company ή ABC) στις 18 και 20 Νοεμβρίου 1990. Η ABC ανήκει στην Walt Disney Company.

18.11.1990 είναι η 322η ημέρα του έτους

(18)+(11)+(90)= 119

Η μίνι τηλεοπτική σειρά και η κινηματογραφική μεταφορά, βασίζονται στο  μυθιστόρημα τρόμου του Στίβεν Κινγκ, IT (Το Αυτό).   Ήταν το 22ο  βιβλίο και το 18ο μυθιστόρημα που γράφτηκε υπό το όνομά του. Ο Κινγκ, ξεκίνησε να γράφει Το Αυτό το 1981 και το μυθιστόρημα κυκλοφόρησε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1986.

Όπως δήλωσε ο Στίβεν Κινγκ, την ιδέα για τη συγγραφή του βιβλίου, τη συνέλαβε το 1978.

Προσωπικά, θεώρησα την χρονολογία ως μία μεγάλη σύμπτωση.  Γιατί το 1978, ήρθε στο φως ένα συνταρακτικό γεγονός, το οποίο θα μπορούσε να αποτελεί κάλλιστα την πηγή έμπνευσης του συγγραφέα.  Ο ίδιος όμως αναφέρει πως σκέφτηκε την όλη ιστορία, όταν χρειάστηκε να διασχίσει ολομόναχος μες τη νύχτα μία ξύλινη γέφυρα και του ήρθε στο μυαλό ένα Νορβηγικό παραμύθι του 1840 με τίτλο “The Three Billy-Goats Gruff” και ο κακός του παραμυθιού που ήταν ένα Τρόλ.

Στις 21 Δεκεμβρίου 1978 λοιπόν, συνελήφθη από την αστυνομία, στην κομητεία Κουκ (Σικάγο) του Ιλλινόι,  ο Αμερικανός βιαστής και κατά συρροήν δολοφόνος, Τζον Γουέιν Γκέισι (John Wayne Gacy). Στις 13 Μαρτίου 1980, καταδικάστηκε σε ποινή θανάτου. 14 χρόνια αργότερα, στις 10 Μαΐου του 1994, εκτελέστηκε με θανατηφόρο ένεση.

Ήταν υπεύθυνος για τη σεξουαλική επίθεση , το βασανισμό και τη δολοφονία τουλάχιστον 33 εφήβων αγοριών και νεαρών ανδρών,  μεταξύ των ετών 1972 και 1978 . 26 από τα θύματά του, τα έθαψε στην οικία όπου διέμενε με την οικογένειά του.

Ο Γκέισι έγινε γνωστός ως “Killer Clown” (ο δολοφόνος κλόουν),  λόγω των φιλανθρωπικών του υπηρεσιών σε εκδηλώσεις συγκέντρωσης χρημάτων, παρελάσεις και παιδικά πάρτι, όπου μεταμφιεζόταν σε  “Pogo the Clown”, ένα δεύτερο εαυτό (alter ego) που ο ίδιος είχε επινοήσει.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη φυλακή, αναμένοντας την εκτέλεσή του, ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. Zωγράφιζε διάφορες φιγούρες, αλλά το αγαπημένο του αντικείμενο ήταν ο  ίδιος ως “Pogo the Clown”.

Ζωγράφισε επίσης σε αρκετές περιπτώσεις τους 7 νάνους της Walt Disney, καθώς και τον Πένιγουαϊζ όπως εμφανιζόταν στην τηλεοπτική σειρά Το Αυτό. 7 όμως είναι και οι 11χρονοι έφηβοι που απαρτίζουν το κλαμπ των «losers» που έρχονται αντιμέτωποι με την σατανική οντότητα Πένιγουαϊζ.

Η όλη χρονική συγκυρία, της κλόουν φρενίτιδας, των σχετικών με το θέμα ταινιών που κυκλοφόρησαν το 2016 και φέτος, κατά τη γνώμη μου δεν είναι καθόλου τυχαία.

Εδώ έρχεται να προστεθεί και η φρέσκια είδηση:

Η υπόθεση «δολοφόνου κλόουν» οδηγεί στη σύλληψη γυναίκας 27 χρόνια αργότερα

Ήταν στις 26 Μαΐου του 1990, στο Wellington της Φλόριντα, όταν μια γυναίκα ντύθηκε κλόουν και σκότωσε την πρώην γυναίκα του μέλλοντα συζύγου της. 27 χρόνια μετά, οι αστυνομικές αρχές της Virginia ανακοίνωσαν ότι συνέλαβαν την 54χρονη  Sheila Keen Warren, η οποία είχε πυροβολήσει τη Marlene Warren.

Η αρχές άνοιξαν και πάλι την υπόθεση εξαιτίας νέων στοιχείων DNA που προέκυψαν.  Την μοιραία ημέρα το θύμα άνοιξε την πόρτα για να παραλάβει ένα μπουκέτο λουλούδια και μπαλόνια από έναν κλόουν που φορούσε κόκκινη περούκα, κόκκινη μύτη και γάντια, ενώ είχε βαμμένο και το πρόσωπο. Ο κλόουν αφού πρώτα την πυροβόλησε στο πρόσωπο, μπήκε σε ένα άσπρο αυτοκίνητο χωρίς πινακίδες και έφυγε. Το 40χρονο θύμα πέθανε στο νοσοκομείο δύο ημέρες αργότερα. Σύμφωνα με την αστυνομία, νέα στοιχεία DNA αποδεικνύουν ότι το πρόσωπο που είχε ντυθεί κλόουν ήταν η 54χρονη Sheila Keen Warren, σημερινή σύζυγος του Michael Warren, η οποία συνελήφθη στη Virginia την Τρίτη και αναμένεται να εκδοθεί στη Φλόριντα.

Ολοκληρώνοντας τις παρατηρήσεις μου:

Η ταινία Το Αυτό ξεκίνησε να προβάλλεται στις ΗΠΑ, στις 8 Σεπτεμβρίου 2017

(8)+(9)+(2+0+1+7)=27

Η προηγούμενη τηλεοπτική σειρά Το Αυτό, μεταδόθηκε 1990

1990, η 27χρονη τότε, 54 ετών σήμερα Sheila Keen Warren, πυροβολεί τη Marlene Warren

“Sheila” in the English Reduction system equals 27

“Sheila” in the English Ordinal system equals 54

“Ritual” in the English Reduction system equals 27

1990+27=2017

Κάθε 27 χρόνια, ξυπνάει και η οντότητα  Πένιγουαϊζ τρομοκρατώντας την κοινότητα Ντέρι

Το Αυτό προήλθε από ένα ανεύρετο κενό που περιλαμβάνει και περιβάλλει ολόκληρο το Σύμπαν. Αναφέρεται ως “Macroverse”, το οποίο αργότερα καθιερώθηκε ως Todash Space της σειράς μυθιστορημάτων Μαύρος πύργος, του Στίβεν Κινγκ! Που προβλήθηκε στους κινηματογράφους των ΗΠΑ στις 31 Ιουλίου 2017.

1 μήνα και 8 ημέρες πριν την προβολή της ταινίας ΙΤ (το 18ο μυθιστόρημα του Κινγκ).



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από filarianna1

«Η αλήθεια είναι πιο παράξενη από τη φαντασία και αυτό γιατί η φαντασία είναι αναγκασμένη να λαμβάνει υπόψη της τις πιθανότητες. Η αλήθεια όχι.» Tο έκφρασε ο Μπάιρον, μα εγώ προτιμώ τον Μαρκ Τουαίην και το ταξίδι του στον κόσμο.

5 σχόλια στο “Υπόθεση «Δολοφόνου Κλόουν» οδηγεί στη σύλληψη γυναίκας 27 χρόνια αργότερα”
  1. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΟΥ.ΜΟΥ ΕΛΥΣΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΑΥΤΗ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΤΩΡΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΑΥΤΗ Η ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ,ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ HOLYWOOD.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek