Share
Όταν δε, αυτή η ανάγκη τρέχει με 220 χλμ/ώρα και καίει βιοντίζελ, η επιχειρηματική ιδέα μπορεί να αποδειχτεί χρυσή.
Διαβάστε περισσότερα
Πώς γεννήθηκε η ιδέα; Στην περίπτωση του Κεφαλλονίτη Σταύρου Τραυλού η ανάγκη ξεκίνησε από την ιδέα ενός ξαδέλφου, ο γιος του οποίου έτρεχε σε cart. Όταν το παιδί θέλησε να προχωρήσει παραπάνω στην αγωνιστική οδήγηση, διαπίστωσε ότι η ενοικίαση ενός από τα ελάχιστα διαθέσιμα μονοθέσια στην Ελλάδα μπορούσε να στοιχίσει ακόμη και 150.000 ευρώ το χρόνο! «Τότε ακριβώς, επειδή στην Κεφαλλονιά υπάρχει μια τρέλα στον αέρα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα μονοθέσιο οικονομικά προσιτό. Εγώ επέμενα ότι πρέπει να καίει εναλλακτικά καύσιμα. Έτσι γεννήθηκε η Ecoformula, το πρώτο μονοθέσιο παγκοσμίως με καύσιμο βιοντίζελ. Στην αρχή κανένας δεν πίστεψε σε αυτό και βρήκαμε κλειστές πόρτες. Αυτό έχει αλλάξει εντελώς» θυμάται ο 37χρονος Σταύρος. Πρωτάθλημα Ecoformula σε Σέρρες, Μέγαρα, Τυμπάκι Σχεδιάστηκαν δύο πρωτότυπα του μονοθέσια εκ των οποίων το ένα, που καίει βιοντίζελ παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη στο 1ο Φεστιβάλ Καινοτομίας και το δεύτερο με καύσιμο βιοαιθανόλη, βρίσκεται στην Αθήνα. Τα δύο πρωτότυπα κατασκευάστηκαν στη Βρετανία και σύντομα θα ακολουθήσουν άλλα 13. Τα καινούργια μονοθέσια, καθένα από τα οποία θα φέρει το όνομα μίας από τις 13 ελληνικές περιφέρειες και μίας μεγάλης εταιρείας – χορηγού, θα συμμετάσχουν μάλιστα στο πρώτο πρωτάθλημα – φόρμουλα ελληνικών πόλεων σε Σέρρες, Μέγαρα και Τυμπάκι! ..Να παράγονται στην Ελλάδα «Οι αγώνες αναμένεται να πραγματοποιηθούν το 2011 ή το 2012. Στόχος είναι τα επόμενα μονοθέσια να μην παράγονται πια στη Βρετανία, αλλά στην Ελλάδα και μάλιστα στην Κεφαλλονιά» σημειώνει. H Petersons Racing Cars, το ΤΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πάτρας και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχουν καταθέσει σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ πρόταση για χρηματοδότηση έρευνας γύρω από την παραγωγή του μονοθεσίου, κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης και δράσεων προβολής – επικοινωνίας. Με οικολογικές ευαισθησίες H Ecoformula, με τελική ταχύτητα 220 χλμ, βασίζεται σε κινητήρα συμβατικού αυτοκινήτου που έχει υποστεί μετατροπές ώστε να χρησιμοποιεί βιοντίζελ, προερχόμενο πχ. από επεξεργασμένα λάδια μαγειρικής. Έτσι, αν χρειαστεί κάποια επισκευή, η αποκατάσταση του κινητήρα δε θα κοστίσει πάνω από 3.000 ευρώ. Στην Κεφαλλονιά Το περιβάλλον απασχολεί ιδιαίτερα τον κ. Τραυλό τόσο λόγω επαγγελματικής επιστημονικής ιδιότητας (πολιτικός μηχανικός που κατασκευάζει βιο-κλιματικές κατοικίες), όσο και προσωπικής ευαισθησίας. Και δηλώνει φανατικός της Κεφαλλονιάς. «Είμαι Κεφαλλονίτης. Ζω στην Κεφαλλονιά και δε σκοπεύω να φύγω. Το εργοστάσιο σκοπεύουμε να το κάνουμε κι αυτό στην Κεφαλλονιά. Ξέρω ότι επιχειρηματικά θα είναι δύσκολο κι ίσως κάποτε χρειαστεί να φύγει από εδώ. Αλλά, ο στόχος μου είναι να μείνει. Είναι θέμα τρόπου ζωής. Το ψάρεμα, η μπάλα στην Κεφαλλονιά δεν αγοράζεται και δεν πληρώνεται με τίποτα» λέει χαρακτηριστικά.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice