01:10 - 13/11/2017

Ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΓΑΠ ΓΕΛΑ, ΟΜΩΣ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ…

Ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΓΑΠ ΓΕΛΑ, ΟΜΩΣ H ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ…

Παίρνοντας για βάση το έντονο πολιτειακό αίσθημα των Αρχαίων Ελλήνων και τις ιεροπραξίες τους, καταλαβαίνουμε, γιατί ή προδοσία χαρακτηριζόταν σαν το πιο βαρύ έγκλημα. Κι αν εμβαθύνουμε στο γεγονός, ότι όλοι οι προδότες, μετά την ατιμωτική εκτέλεση τους, δεν επιτρεπόταν να ταφούν, θα καταλάβουμε πόσο μεγάλη, πόσο συντριπτική ήταν η ποινή πού τους επιβαλλόταν.

Με την προδοσία στην αρχαία Ελλάδα προσβαλλόταν, ανίερα κι ανεπανόρθωτα, η βαθύτατη ηθική αντίληψη για την πολιτειακή ευδαιμονία και σταθερότητα.
Ακόμα κι αν δεν είχε έμπρακτα αποτελέσματα η προδοσία. Έφτανε η πρόθεση, η απλή διάθεση. Έτσι, ό προδότης δεν είχε θέση ούτε στη ζωή ούτε στο θάνατο.

Δεν τον θεωρούσαν ούτε και τυπικά ούτε «κατ’ ανοχήν» άνθρωπο, παρά κάτι σαν απαίσια τερατικό για την ιερή παράδοση κι αφάνταστα επικίνδυνο για τις ομαλές σχέσεις της πολιτείας.
Κι έπρεπε, φυσικά, όχι μόνο να χαθεί, άλλα κι η εφιαλτική μνήμη του να γίνεται πάντα αντικείμενο «μαύρης κατάρας». Έπρεπε, με το «κατακουρέλιασμα της «βρωμερής» υπόστασης του», να θεωρηθεί χτυπητό «παράδειγμα προς αποφυγήν».
Το ηρωικό ελληνικό έπος δέχεται για τον προδότη την ταφή, κι ο αθηναϊκός νόμος, κατά την ιστορική περίοδο, πρόβλεπε πέταμα των εκτελεσμένων προδοτών μακριά από την πολιτεία.
Η καλλιεργημένη φαντασία των Αθηναίων διαμόρφωνε πολύ παραστατικούς τους μύθους για την περιφρόνηση πού έδειχναν οι πρόγονοι στους προδότες.

Ο Δημοσθένης (18, 204) αναφέρει πώς οι Αθηναίοι κάποιον Κυρσίλο, πού δέχτηκε να υποκύψει στις επιταγές του Ξέρξη, τον σκότωσαν με λιθοβολισμό, κι οι γυναίκες έκαμαν το ίδιο στη σύζυγο του.

Οι Αρκάδες, κατά τον Παυσανία (4, 22, 4), σκότωσαν, επίσης με πέτρες, τον Αριστοκράτη και τον έβγαλαν έξω από τα σύνορα αφήνοντας τον άταφο, επειδή πρόδωσε τα μυστικά τους στους Σπαρτιάτες.

Έχουμε, ακόμα, και τη διήγηση του Λυκούργου (112, 115), όπου κι αυτοί, πού υπερασπίστηκαν τον προδότη και φίλο των Σπαρτιατών ολιγαρχικό Φρύνιχο, κηρύχτηκαν ένοχοι, θανατώθηκαν, και τα οστά τους, όπως και του Φρύνιχου, πετάχτηκαν έξω από την Αττική, ενώ εκείνοι, πού σκότωσαν τον προδότη, αθωώθηκαν, και κρίθηκε πώς άδικα φυλακίστηκαν.
Με αφορμή τη σκληρότατη τιμωρία του Φρύνιχου, έγινε ψήφισμα (Λυκούργος, 112, 115), όπου καταδικάζονταν, προκαταβολικά, οι υπερασπιστές των προδοτών, κι αν, ακόμα, οι προδότες εκτελέστηκαν, κι αν τα πτώματα τους πετάχτηκαν μακριά από την πολιτεία, κι αν, τέλος, πέρασε καιρός πολύς από την προδοσία τους.

Έτσι, οι υπερασπιστές των προδοτών εξισώθηκαν με τους προδότες, αφού δεν δίστασαν να δικαιολογήσουν, βρίσκοντας ελαφρυντικά ή προσπαθώντας ν’ αμφισβητήσουν την πράξη τους (των προδοτών), ασεβώντας στα ιερά κι όσια της πολιτείας.
Τους θεωρούσαν κι’ επικίνδυνους και βλαβερούς για το κοινό συμφέρον, αφού θέλησαν να μειώσουν την «καταστρεπτική σημασία της προδοσίας». Τέτοιες περιπτώσεις προδοτών έχουμε πάμπολλες, πού, αφού θάφτηκαν, ξεθάφτηκαν κατόπι και τα οστά τους πετάχτηκαν, γιατί ήταν ένοχοι στο «Κυλώνιον άγος» (Θουκυδίδης, 1, 126, 127).

Στους Αθηναίους ίσχυε ο νόμος, πού συχνά τον ανέφεραν, για τους Προδότες, πού απαγόρευε ρητά, μετά την καταδίκη τους, να ταφούν στην Αττική. Το ίδιο, σύμφωνα μ’ αυτόν τον νόμο, ίσχυε για τους κλέφτες και τους ιερόσυλους., (Ξενοφ.», Ελληνικά» 1, 7, 22), Υπερείδης «’Υπέρ Λυκ.», 16 κλπ.).
Ο νόμος εφαρμόστηκε και στην περίοδο του Θεμιστοκλή (Θουκυδ. 1, 138, 6) και κατά το ψήφισμα στην περίοδο του Αρχιπτόλεμου κι Αντιφώντα, πού μνημονεύονται κατά τον βίο των δέκα ρητόρων, μετά την κατάλυση των τετρακοσίων (Πλούταρχ. «Ηθικά», 834α).
Οι γειτονικές πόλεις φρόντιζαν, από υποχρέωση ηθική βασικά, μα και για να είναι συνεπείς με την παράδοση, να θάβουν τα πεταμένα εκεί κοντά πτώματα των προδοτών. Στο « Ανθολόγιο» του Στοβαίου (40, 8) ιστορείται από τον Πυθαγόρειο Τέλητα η περίπτωση Αττικών φυγάδων προδοτών, πού κι όταν, υστέρα από χρόνια, πέθαναν σε ξένο έδαφος όπου είχαν καταφύγει, θάφτηκαν δίχως τυπικές τιμές. Μαζί μ’ αυτούς είναι ο Νικόφημος κι ο Αριστοφάνης (όχι ο κωμωδιογράφος, βέβαια). Ο Θεόπομπος διηγείται πώς οι Αθηναίοι στη Σάμο, αφού έραψαν σε σακκί τον προδότη Λεύκιπο, τόν έριξαν στη θάλασσα. Το βάραθρο απ’ όπου έριχναν τους προδότες και πού βρισκόταν κοντά στον Δήμο των Κειριαδών, ήταν κι ο τάφος τους.

Γνωρίζουμε πώς ο τόπος ατιμωτικής εκτέλεσης στη Σπάρτη ονομαζόταν Καιάδας.

Και στον Καιάδα πέταξαν οι Σπαρτιάτες το πτώμα του προδότη βασιλιά τους Παυσανία, πού τον «έκτισαν» στο ναό της Χαλκιοίκου Αθηνάς, όπου κατέφυγε, για να πεθάνει από πείνα και δίψα.
Την πρώτη πέτρα — όπως επίσης γνωρίζουμε — για το κτίσιμο την έβαλε η μητέρα του προδότη. Μα το μαντείο των Δελφών, επιδιώκοντας την ημέρωση των ηθών, υπέδειξε αργότερα, την ταφή του εκεί πού πέθανε.
Και τον έθαψαν κοντά στο ναό (Θουκυδ. 1, 134, 4).

Ο Ισχυρισμός του Επιτιμίδη, πού στηρίζεται πάνω σε σχετική παρατήρηση του Αιλιανού, πως το πτώμα του Παυσανία πετάχτηκε κι αυτό έξω από τα σύνορα, δε φαίνεται βάσιμος, αφού έχουμε την αυθεντικότερη πληροφορία του Θουκυδίδη. Άλλος σοβαρός λόγος για τη σκληρότατη τιμωρία των προδοτών ήταν και τ’ ότι, με την πράξη τους, ασεβούσαν προς τα ιερά της πολιτείας. Είναι χαρακτηριστικά τα όσα λέγει σχετικά ο Λυκούργος (1, 17, 26, 150).
Οι πρώτες τάσεις, στην αττική περίοδο, γι’ αλλαγή του τρόπου «ηθικής εκτέλεσης», δηλαδή ν’ αφήνουν άταφους νεκρούς, πού καθιερώθηκε στα ηρωικά χρόνια, διαμορφώθηκαν όταν άρχισε να επικρατεί ή προοδευτική αντίληψη για την «υγιεινή καθαριότητα».

Το βλέπουμε αυτό και στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή.

Η αντίληψη τούτη είναι ότι, με τους άταφους, «βρωμίζει το έδαφος όπου βρίσκονται, και με την αποφορά πού βγάζουν, μπορούσε να βεβηλωθεί η ιεροπραξία της θυσίας».
Από δώ πηγάζει η «βιασύνη να εξασφαλίζεται η χώρα από τους κινδύνους πού απειλούν οι άταφοι νεκροί».

Κι η τέτοια βιασύνη δημιούργησε το έθιμο να πετούν μακριά, έξω από τα σύνορα, τα πτώματα των προδοτών. Έπειτα, η ιδέα για την απαραβίαστη Ιερότητα της «πατρικής γης» ενισχυόταν περισσότερο με τη βεβαιότητα, ότι οι νεκροί θα ταφούν από τους ξένους.
Πολύ απασχόλησε, ακόμα, τους σύγχρονους με τον Ευριπίδη και τον Σοφοκλή το ζήτημα, αν ο θάνατος εξαγνίζει το έγκλημα και κατοχυρώνει το δίκιο των ένοχων νεκρών. Ο μεγάλος σεβασμός στους νεκρούς έγινε αφορμή να παθαίνονται οδυνηρά οι Αθηναίοι της αττικής περιόδου από τις σκληρότητες για τα πτώματα, ειδικά των προδοτών πατριωτών τους. Μα έχουμε κι απόψεις νεότερες από την ακμή της τραγωδίας, όπως τις αδέκαστες υποδείξεις του Πλάτωνα για το πέταμα των ένοχων νεκρών («Νόμοι», 9, 885α, 87οε, 873(1, 874(1, ΙΟ,’ 909 α-ο,-12, 960ά).

Οι ρήτορες δεν έπαυαν να θυμίζουν, εκείνη την εποχή, στους δικαστές τον όρκο τους και να τους διδάσκουν, πώς από την αυστηρή εκπλήρωση του καθήκοντος εξαρτάται κι η δική τους εσωτερική ευδαιμονία.
Ο Δημοσθένης, στο προοίμιο του λόγου του «Περί στεφάνου» (1.8), τονίζει ότι ή τέλεια αμεροληψία συντελεί στην εξύψωση του «φρονήματος της δικαιοσύνης» κι εξασφαλίζει την αυστηρότητα εφαρμογής των πολιτειακών άρχων. Ό Αισχίνης υποστηρίζει, πώς ο επίορκος δικαστής αυτοαναιρεί τη δικαιοσύνη πού υπηρετεί και δίνει την ψήφο του σ’ άλλον (3, 233). Η άδικη αθώωση ή η δικαστική επιείκεια χαρακτηρίζονται από τον Δείναρχο περιφρόνηση των θείων νόμων. Ο Λυκούργος πιστεύει, ότι ο δικαστής, αν και ψηφίζει μυστικά, ωστόσο ενεργεί ολοφάνερα μπροστά στους θεούς (Λυκ. «κατά Νεαίρας», 146, 126). Γι’ αυτό η δίκαιη ψήφος ονομάστηκε «ευσεβής», όχι μόνο από το Δείναρχο (12, 20) και τον Δημοσθένη (18, 126, 19, 312), μα κι από τον Ευριπίδη (Ορέστεια» 1651, «Ηλέκτρα» 1262).

Με πολλή ευγλωττία τέτοιες νουθεσίες απευθύνονται προς τη συνείδηση των δικαστών στους λόγους του Αντιφώντα, όταν μπαίνει ζήτημα ζωής ή θανάτου για τον δικαζόμενο (2. δ, 11 3β, 11 κλπ.) Σχετικά μ’ αυτά ο Αισχίνης υποδείχνει πώς για να μειωθούν οι βαριές ευθύνες των δικαστών όφειλε εκείνος πού νικούσε στην ψηφοφορία να εξορκίζεται (2, 87, 88).

Η αττική δημοκρατία είχε λάβει αυστηρά μέτρα ενάντια στους δικαστές πού δωροδοκούνταν. Ανάθεσε τη δικαστική εξουσία στην Ηλιαία, απόφευγε, με κάθε τρόπο, να ορίζει δικαστές για κάθε δίκη και φρόντιζε να τους εκλέγει με κλήρο.
Έκτος από τους ψευδομάρτυρες, πού δρούσαν οργανωμένα τότε κι εκβίαζαν συχνά την απόφαση του δικαστηρίου («Προς Άφοβον» του Δημοσθένη, 59), υπάρχουν κι αρκετές περιπτώσεις αξιόπιστων μαρτύρων πού τους πρότειναν οι ίδιοι οι κατηγορούμενοι από αυτοσεβασμό.
Είναι ονομαστές οι φράσεις «αττικός μάρτυς» κι «αττική πίστις» («Παροιμιογράφος, Ι, 209, 215). Τέτοια τεκμήρια βρίσκουμε στον «Γοργία» (471e) και στον «Ευρυξία» (389d) του Πλάτωνα, στο λόγο «Περί χορευτού» (23) του Αντιφώντα κ.ά.
Την ίδια σκληρή τύχη είχαν κι οι εγκληματίες, οι Ιερόσυλοι, οι αυτόχειρες κι όσοι πάθαιναν ηλεκτροπληξία. Τους τελευταίους δεν τους έθαβαν, γιατί θεωρούνταν τιμωρημένοι από τους θεούς.
Καμιά περίπτωση καταδίκης γι’ αυτοδικία σε βάρος προδοτών δεν αναφέρουν τ’ αρχαία κείμενα. Και τέτοιες αυτοδικίες, «ανεπίσημες» οι περισσότερες, δεν έχουμε λίγες. Μ’ αυτές δείχνεται, βέβαια, το ασυγκράτητο μίσος ενάντια στους προδότες κι ή έλλειψη ψύχραιμης αναμονής για τη δίκη τους από τα δικαστήρια. Μα κι ή απαλλαγή όσων αυτοδίκησαν αποτελεί χαρακτηριστική ένδειξη σιωπηρής επιβράβευσης της πράξης τους.
———————————————–
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΧΤΣΟΓΛΟΥ
Από το άρθρο του
Η ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
ΚΑΙ Η ΑΝΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
«Φιλολογικη Πρωτοχρονια»

Loading...
Σχετικά με ΚΟΡΑΞ

Πατέρας 3 Ελλήνων, αγαπητικός της έρευνας και εραστής της ζωής…ο πατέρα μου με έμαθε να την λατρεύω… Η μητέρα μου με γέννησε στα αρπαχτά γιατί βιαζόμουν να δω αυτόν τον κόσμο…εκεί που βρισκόμουν ήταν πολύ καλύτερα και αραχτά…τι να σας λέω!!! η μητέρα μου μ’ έμαθε οτι η καρδιά μου θα είναι για πάντα ελληνική… Ο ιστορικός κώδικας των προγόνων μου με οδηγει τυφλά στην ελευθερία μας που είναι πολύ κοντά!
Το χόμπι μου είναι η αυτοθεραπεία και η ερμηνεια της ανθρωπινης συμπερφοράς.

Σχόλια Αναγνωστών (22)

  1. 9
    1
    Όλοι στηρίζουμε Ανδρουλάκη, την νέα γενιά.
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑ 13 Νοεμβρίου 2017 @ 13:56
      15
      0
      ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΡΕΛΛΟ. ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ [Ω!! ΤΙ ΘΑΥΜΑ, ΤΗΝ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΣΙΓΓΑΝΟ]. «ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΤΕ ΠΕΝΗΝΤΑΡΙΑ!!!» ΑΝΑΦΩΝΕΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΣΤΟ 0.15 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ. ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΑΜΕ [ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ] ΠΩΣ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΑΛΛΑ ΑΝ ΤΥΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΑΤΟΣΤΑΡΙΑ… ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Ο ΓΥΦΤΟΣ.
  2. 9
    1
    Ρώτησαν κάποτε τον άγιο Αναστάσιο τον Σιναῒτη: «Γιατί ο Θεός επιτρέπει οι «ελέω Θεού» άρχοντές μας, να είναι κακοί και ΑΝΑΞΙΟΙ; Και αν είναι «ελέω Θεού», και «τεταγμένοι από τον Θεό» κατά την Αγία Γραφή, πώς γίνεται να είναι συχνά ανάξιοι»; Και ο άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης, μας εξηγεί: «Ερώτησις: Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι οι εξουσίες τού κόσμου έχουν ταχθή από τον Θεό (Ρωμ. ιγ’, 1). Πρέπει λοιπόν να δεχθούμε ότι κάθε Άρχοντας ή Βασιλεύς ή Επίσκοπος προχειρίζεται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό
    • 8
      0
      Το κόλπο των 2,5 δις της οικογένειας Παπανδρέου eamb-ydrohoos.blogspot.com/2010/06/25.html Ο κατά γενική ομολογία κουτός Γιωργάκης προσπαθούσε να μας πείσει ότι «έβλεπε» αυτά, τα οποία δεν … Κινδυνεύει η ζωή του Γιωργάκη; eamb-ydrohoos.blogspot.com/2012/09/kindyneyei-i-zoi-tou-giorgaki.html Όμως, το ίδιο λογικό είναι να τον προστατεύουν τα αφεντικά του και για τη δική τους ασφάλεια. Η ασφάλεια δηλαδή του Γιωργάκη δεν …
    • 6
      0
      Ο Γιωργάκης είναι ένας άβουλος ανθρωπάκος …Ένας ανθρωπάκος …. Σε αυτούς δίνει λογαριασμό και αυτοί τον προστατεύουν. Είναι άνθρωπος … eamb-ydrohoos.blogspot.com/2011/11/trapeziko-dimopsifisma.html Η συμμορία ΠΙΣΩ από τον Παπανδρέου eamb-ydrohoos.blogspot.com/2010/09/blog-post_29.html Ο ΓΑΠας δεν είχε να προστατεύσει μόνον τα δικά του ατομικά … Παπανδρέου και Σαμαράς. Συνένοχοι Προδότες!!! eamb-ydrohoos.blogspot.com/2011/08/papandreou-samaras-synenoxoi-prodotes.html
    • 7
      0
      Η συνωμοσία του Κολεγίου Αθηνών eamb-ydrohoos.blogspot.com/2011/11/i-synomosia-tou-kolegiou-athinon.html Είναι σαν ο Γιωργάκης του Κολεγίου να μεταφέρει τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ στη ….. που θα τους προστατεύει από τα εγκλήματα, τα οποία καθημερινά …..
    • 2
      0
      ανάλογα με τον λαό κι ο άρχοντας και πάλι είναι πολύ καλύτεροι σε σύγκριση με τις φοβερές αμαρτίες του λαού εκτρώσεις βλασφημία αθεία σατανισμός σκληροκαρδία προς τον πλησίον κλπ
  3. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΨΥΧΗ. 13 Νοεμβρίου 2017 @ 07:58
    14
    1
    ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΥ ΗΛΙΘΙΟΥ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑ ΜΙΣΕΛΛΗΝΑ . ΚΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΗΦΙΖΟΥΝ. ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΟΤΑΝ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΚΟΥΣ; Η ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ. ΣΕ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΡΕ ΑΝΟΗΤΕ ΗΛΙΘΙΕ ΣΕ ΠΑΡΕΔΟΣΕ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΤOΚΟΓΛΥΦΟΥΣ, ΣΟΥ ΕΦΥΓΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟ ΑΛΛΟ ΕΜΕΙΝΕ ΑΝΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΗΦΙΖΕΙΣ ΑΚΟΜΑ;
  4. 15
    0
    Για να είσαι Προδότης Ελλήνων πρέπει να είσαι Έλληνας. Σύμφωνα με τον halakha, ένας Εβραίος από τη γέννηση πρέπει να γεννηθεί από Εβραία μητέρα (According to halakha, a Jew by birth must be born to a Jewish mother πηγή https://en.wikipedia.org/wiki/Who_is_a_Jew%3F ).
  5. ΑΣΧΕΤΟΣ ΑΔΑΗΣ 13 Νοεμβρίου 2017 @ 09:37
    18
    0
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ,Ο ΓΑΠ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΗΜΑΡΑΤΟΥ-ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΑΝΙΚΑΝΗ ΚΑΙ ΑΣΤΕΙΑ ΕΚΔΟΧΗ-(ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΩΡΑ)ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΤΙ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΤΟΥΣ »ΠΕΡΣΕΣ» ΠΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΠΕΙΡΑΞΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΤΡΙΧΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ,ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΡΑΦΛΟΣ! ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ »ΒΑΡΒΑΡΟΙ».ΑΣ ΦΥΓΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΟΙ »ΒΑΡΒΑΡΟΙ»ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ.ΤΟ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟ ,ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ,ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ .
  6. ΟΝΕΙΡΟΠΑΡΜΕΝΟΣ..... 13 Νοεμβρίου 2017 @ 11:10
    5
    1
    ΓΚΡΑΝ – ΧΡΑΝ ! Η ΖΩΗ ! ΜΟΥ ΓΕΛΑ ! ΕΥΤΥ-ΧΙΣΜΕΝΑ ! ΓΚΧΡΑΝ ! ΣΕ ΡΩΤΩ ! ΠΟΥΥΥΥ ΜΕ ΠΑΣ ? ΜΑΚΡΑ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ! ΓΚΡΑΝ – ΧΡΑΝ !
  7. 16
    0
    ΝΙΚΟ και φίλοι των ΚΑΤΟΧΙΚΩΝ Καλημέρα. Νίκο περαστικά σου. Πού το είδατε ότι η Δικαιοσύνη είναι κοντά; Μήπως είναι Πολύ μακριά; Αν ήταν κοντά θα έπρεπε να είχε συληφθεί αμέσως μετά το πόρισμα του Ανακριτή Δ.ΦΟΥΚΑ όπου τον κατηγορεί για ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ. Παρατηρώ τη φωτογραφία του ΠΡΟΔΟΤΗ και βλέπω μια σιγουριά στο χαμόγελό του και στο βλέμα του ότι είναι πολύ σίγουρος για το κράτος με τούς ΣΑΠΙΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ που έφτιαξε αυτός μαζί με τούς άλλους ΠΡΟΔΟΤΕΣ, και ότι δεν θα τον αγγίξει κανένας.
    • ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΩ ΕΓΩ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ... 13 Νοεμβρίου 2017 @ 12:54
      11
      0
      Η Μοσάντ “φυλάγει” τον Γιωργάκη… Τον πιο πολύτιμο Εβραίο … 20 Ιουλ 2010 – Είναι υποχρεωμένη η Μοσάντ να τον προστατεύει, γιατί αυτό επιβάλει το … Είναι υποχρεωμένη όχι τόσο απέναντι στον ίδιο τον Γιωργάκη, όσο … eamb-ydrohoos.blogspot.gr/2010/07/blog-post_20.html
    • 4
      1
      Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου φίλε ΝΙΚΟ 56 και θα ήθελα να προσθέσω ότι το συγκεκριμένο πολιτικό σκουπίδι με το μπλαζέ ύφος και το βλέμμα της κοιμισμένης αγελάδας, χαμογελάει, σκεπτόμενος ότι παρ’όλο πού κατέστρεψε έναν ολόκληρο λαό κυκλοφορεί ελεύθερος ανάμεσά μας. Ο ψηφοφόρος όμως στο βάθος (στην πρώτη φωτό) αυτός ο βλάκας ΓΙΑΤΙ ΓΕΛΑΕΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
  8. 5
    0
    Και λαμβάνοντας υπ όψη τα περί του άρθρου, σε περίπτωση ψωφολογηματος του άνωθεν σαπροφυτου, τα πιθανότερο είναι να ταφεί δημοσια δαπάνη.
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑ 13 Νοεμβρίου 2017 @ 17:49
      4
      0
      ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ. ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΝΟΜΠΕΛ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΟΥΣ ΟΜΠΑΜΑ, ΚΙΣΣΙΓΚΕΡ, ΑΛ ΓΚΟΡ, ΜΕΝΑΧΕΜ ΜΠΕΓΚΙΝ, ΑΛΛΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΖΑΛΗ ΤΟΥΣ ΞΕΧΑΣΑΝ ΤΟΝ ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ, ΠΟΙΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟ ΕΣΤΩ ΜΥΑΛΟ ΘΑ ΠΙΣΤΕΥΕ ΟΤΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ;….. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΟΥΝ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΥΝΤΕΛΟΥΣΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ!!!
  9. 2
    1
    αυτά τα ακούμε από την εποχή που ήταν να βγει ο μπουλούκος ότι το ΠΑΣΟΚ με της κλεψιές που έκανε θα τους πηγαίνανε στα δικαστήρια με της χειροπέδες τι έγινε βγήκε ο μπουλούκος και τα αποσκάτωσε και μας φόρτωσε το γαπ και ακόμα χειρότερα έχουμε ακόμα πολλά να δούμε μι βιάζεστε
  10. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑ 13 Νοεμβρίου 2017 @ 14:10
    8
    0
    Πολύ απασχόλησε, ακόμα, τους σύγχρονους με τον Ευριπίδη και τον Σοφοκλή το ζήτημα, αν ο θάνατος εξαγνίζει το έγκλημα και κατοχυρώνει το δίκιο των ένοχων νεκρών. ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ «Ο ΝΕΚΡΟΣ ΔΕΔΙΚΑΙΩΤΑΙ». ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ, ΟΤΙ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΝ ΖΩΗ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ, ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΩΣ ΝΕΚΡΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΤΟ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΤΟΠΗΜΑ.
  11. 6
    0
    δεν είναι προδότες είναι ανθέλληνες και εχθροί του ελληνισμού και της ορθοδοξίας, ο προδότης πιστεύει κάπου και μετά το προδίδει γιατί δεν το πιστεύει. ο Ελληνας επειδή είναι φιλότιμος και έξω καρδιά θα φροντίσει πάντα τις ευπαθείς ομάδες, παιδιά, ηλικιωμένους ασθενείς δεν θα τους εξαθλιώνει συστηματικά με σχέδιο ώστε να τους εξαφανίσει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΥΠΝΑΤΕ
  12. 1
    0
    Μάτια ο καθρέφτης της ψυχής, μάτια τρελών,,,μάτια ανθρώπων με διάνοια που νοσεί και έιναι ταραγμένη

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί