21:43 - 03/04/2015

ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΓΑΜΕ!!! Τρεις λόγοι που δεν «στέκει» η αυτοκτονία του πιλότου της Germanwings!

0198981001428082594

Παρίσι, Γαλλία

Νέα διάσταση δίνει στο θρίλερ με την υπόθεση του Αντρέας Λούμπιτζ, του συγκυβερνήτη του Airbus της Germanwings, που το γαλλικό εισαγγελικό πόρισμα έδειξε αρχικά ως υπεύθυνο για την συντριβή του αεροσκάφους που στοίχισε τη ζωή σε 149 άτομα.

Όπως εξηγεί ο Ζεράρ Αρνού, o επί 18 έτη πιλότος της Air France αλλά και εκπρόσωπος της Γαλλικής Επιτροπής Παρακολούθησης Ασφάλειας Πτήσεων (Comité de Veille pour la Sécurité Αérienne), υπάρχουν τρεις μεγάλες ασάφειες σχετικά με το πόρισμα του εισαγγελέα της Μασσαλίας, Μπρις Ρομπέν, ο οποίος πολύ γρήγορα έσπευσε να αποδώσει το συμβάν σε «αυτοκτονία του Λούμπιτζ».

Μάλιστα, ο Αρνού υπονοεί πως ίσως να υπάρχει και μια απόπειρα συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος, μια προσπάθεια που ίσως να άπτεται με το ζήτημα των οικονομικών αποζημιώσεων.

Τα τρία στοιχεία που δεν «κάθονται» καλά σύμφωνα με τον Αρνού είναι τα εξής:

1. Η καταγραφή της ανάσας του Λούμπιτζ: Ο Αρνού υποστηρίζει πως, μετά από 18 χρόνια ως πιλότος τέτοιου αεροσκάφους, είναι ρητά και κατηγορηματικά βέβαιος πως ο ισχυρισμός του Ρομπέν πως «στο μαύρο κουτί του αεροπλάνου ακουγόταν η ανάσα του Λούμπιτζ» δεν ευσταθεί. Ο λόγος είναι ότι ο περιβάλλοντας χώρος του πιλοτηρίου του συγκεκριμένου Airbus 320 είναι τόσο θορυβώδης κατά την ώρα της πτήσης, ώστε ακόμη και οι κυβερνήτες για να συνομιλήσουν μεταξύ τους χρησιμοποιούν τα ακουστικά με μικρόφωνο που φέρουν επάνω τους. «Σας διαβεβαιώνω πως η ανάσα του συγκυβερνήτη δεν θα μπορούσε να ακουστεί», λέει ο Αρνού.

2. Ο ήχος από το κουμπί πορείας καθόδου: Ο Ρομπέν ισχυρίζεται στο πόρισμα του πως ακούγεται το «μπιπ» που κάνει το κουμπί το οποίο πάτησε ο Λούμπιτζ προκειμένου να μπει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου και να συντριβεί στις πλαγιές των Άλπεων. «Σας διαβεβαιώνω πως το συγκεκριμένο κουμπί είναι άηχο όταν πατιέται, δεν κάνει κανέναν απολύτως θόρυβο», τονίζει ο Αρνού.

3. Ο ήχος από την πληκτρολόγηση του κωδικού ασφαλείας στη πόρτα του κόκπιτ: Η τρίτη «ανωμαλία» του εισαγγελικού πορίσματος έγκειται στον ήχο της πόρτας του πιλοτηρίου. Όταν κάποιος είναι έξω από το κόκπιτ και αναγκάζεται να πληκτρολογήσει χειροκίνητα τον κωδικό ασφαλείας για να εισέλθει (στην περίπτωση που δεν του ανοίγει ο άλλος συγκυβερνήτης μέσα από το πιλοτήριο), τότε ακούγεται κάθε τριάντα δευτερόλεπτα ένας πολύ δυνατός ήχος που είναι αδύνατο να μην καταγράφει από το μαύρο κουτί. Όμως ο εισαγγελέας Μπρις Ρομπέν δεν ανέφερε κανέναν απολύτως ήχο να ακούγεται από την απόπειρα του κυβερνήτη να εισέλθει στο πιλοτήριο, κάτι που από μόνο του θα αποτελούσε ικανό επιχείρημα για το ότι ο πιλότος όντως είχε κλειδωθεί απ’ έξω. Δηλαδή, ο Ρομπέν άκουσε την ανάσα του Λούμπιτζ, αλλά όχι τον συριστικό ήχο της πόρτας του πιλοτηρίου;

Ο Αρνού αφήνει αιχμές για τη σκοπιμότητα συγκάλυψης του δυστυχήματος και μιας απόπειρας να αποδοθεί σε αιτίες που είναι διαφορετικές από την πραγματικότητα.

Οπότε εδώ έγκειται το ερώτημα: γιατί άραγε ο Γάλλος εισαγγελέας βιάστηκε μέσα σε ένα 48ωρο από το δυστύχημα, να το αποδώσει σε αυτοκτονία του Λούμπιτζ; Ποιον βόλευε η υπαιτιότητα του πιλότου;

Τα Γαλλικά ΜΜΕ αναρωτιούνται μήπως η ίδια η Lufthansa και η ασφαλιστική της εταιρία πίεσαν τις γαλλικές εισαγγελικές αρχές να προλάβουν να ρίξουν την ευθύνη στον Λούμπιτζ, επειδή με τον τρόπο αυτό η ευθύνη θα έπεφτε αλλού και οι αποζημιώσεις σε συγγενείς θα ήταν μικρότερες;

Ο αερομεταφορέας θεωρείται πάντα ως ο πρώτος υπεύθυνος όταν υπάρχει δυστύχημα. Ωστόσο, αν ισχύσει η θεωρία ότι ο συγκυβερνήτης αυτοκτόνησε, τότε η Lufthansa έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί ότι είναι δική της ευθύνη, καθώς το δυστύχημα δεν προκλήθηκε από δική της αμέλεια αλλά οφείλεται αποκλειστικά σε κάποιον τρίτο που απλώς επέλεξε να αυτοκτονήσει.

Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να αθωώσουν την εταιρεία-πελάτη τους (τη Lufthansa) και να μειώσουν κατά πολύ τις αποζημιώσεις.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος

ΠΗΓΗ

Loading...

Σχόλια Αναγνωστών (12)

  1. 0
    0
    ΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗ ΓΑΜΗΜΕΝΗ ΤΗ ΠΟΡΤΑ ΠΟΥ ΚΟΛΑΕΙ; ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ΓΑΜΗΜΕΝΗ ;
  2. 0
    0
    Μην τα ξαναλεμε ρε παιδια. Απαξ και η πορτα με το μπουτον του κοκπιτ κλειδωθει, απενεργοποιηται το συστημα ανοιγματως απο εξω πληρως για λογους ασφαλειας και οσες προσπαθεις να γινουν απ'εξω, ουτε ηχος ακουγεται ουτε τιποτα. Το δοκιμασα προχθες με το πληρωμα μου.

    A320 pilot
    • 0
      0
      Τώρα τό δοκίμασες ; Δέν ενημερώθηκες στήν εκπαίδευση σου ΚΑΙ γιά αυτό ;
      Νά υποθέσω ότι ήταν η πρώτη σου μέρα στό 320.
      Άς σοβαρολογήσουμε λίγο, σ'ακούν κιάνθρωποι εδώ πού τρέμουν τό πτητικά ταξίδια, τί γνώμη θά σχηματήσουν γιαυτούς πού κρατούν τη ζωή τους κυριολεκτικά στά χέρια τους.
      Άκου τό δοκιμάσαμε προχθές…..Φρόντισε λοιπόν νά σέβεσαι καί να τιμάς τήν πουλάδα σου, άν όντως φοράς στό στήθος κάτι τέτοιο.
  3. 0
    0
    Κι επισης, τωρα που το ξαναδιαβαζω συνηθως οταν αποχωρει ο ενας απ τους 2 πιλοτους, ο αλλος φοραει τα ακουστικα με το ενσωματωμενο μικροφωνο. Αν το ειχε φορεσει, η ανασα του καταγραφηκε καθαρα απο το συστημα, οπως και οι επικοινωνιες των πιλοτων οταν φορουν τα ακουστικα τους
  4. 0
    0
    Κι επισης, τωρα που το ξαναδιαβαζω συνηθως οταν αποχωρει ο ενας απ τους 2 πιλοτους, ο αλλος φοραει τα ακουστικα με το ενσωματωμενο μικροφωνο. Αν το ειχε φορεσει, η ανασα του καταγραφηκε καθαρα απο το συστημα, οπως και οι επικοινωνιες των πιλοτων οταν φορουν τα ακουστικα τους
  5. 0
    0
    A320 pilot …vazw stoixhma oute sto flight simulator den xereis na petas me to" plhrwma" sou lol
  6. 0
    0
    Δεν αφήνετε τις λεπτομέρειες και να μας πείτε τι βρέθηκε από μεγάλα άτμητα εξαρτήματα; Π.χ. βραχίονες τροχών; τροχοί; (που μάλιστα βγάζουν κατάμαυρο καπνό όταν καίγονται κλπ.
  7. 0
    0
    Στράνγιε κράτα λίγο και τη λεξούλα "Κόνινγκ".
    Έχουμε διαδρομή Ισπανίας,Γαλλίας,Γερμανίας.
    Έχουμε μια πολιτιστική ανταλλαγή παραδοσιακών σχολικών
    ιδρυμάτων.
    Ορθώς έκανες ποστ με το λοστ.Το "πεδίο" δεν δημιουργήθηκε από το ίντερνετ.Υπάρχει από τα πρώτα βήματα του ανθρώπου.
    Έχουμε και έναν σταμπαρισμένο "τρελλό" από τους προισταμένους
    του.Προσφιλής τακτική των εργοδοτών αυτή.Ισχύει και για ένστολους.Κάθε περιόδου και εποχής.
    Όπως έχεις πει….ο πόλεμος διεξάγεται σε εννοιολογικές τοποθεσίες=εντός βιοηλεκτρομαγνητικού πεδίου=2711.
    Παιδιά χάθηκαν στα αλπικά βουνά και φοιτητές σφαγιάστηκαν στην Αφρική.Υπάρχουν και τα περιστατικά στην πατρίδα μας.Κάποιος,κάτι, θέλει να τρομοκρατήσει τη νεότητα δηλαδή
    το μέλλον αυτού του κόσμου.Γατί είναι
    ΣΤΑΤΟΨΥΧΗΣ και εκμεταλλευτής.
  8. 0
    0
    Μήν πιστεύετε τόσο εύκολα σ'όσα γράφονται.
    Συχνά, συχνότατα γιά τήν ακρίβεια, στήν αεροπλοία αλλά καί στήν πολεμική αεροπορία "φορτώνονται" τά πάντα στούς "συγχωρεμένους" αφού διακυβεύονται τεράστιες οικονομικές καί ηθικές απώλειες.
    Υπάρχουν πολλά κενά καί πλήθος παραδοξολογίας στίς ανακοινώσεις γιά τό συγκεκριμένο συμβάν καί δυστυχώς ή ευτυχώς δέν θά βγούν ουδέποτε στή δημοσιότητα.
    Κατά τό παρελθόν σ''όλα τά αεροπορικά δυστυχήματα oι ομάδες τών εμπειρογνωμόνων ανακοινώνουν καί τελεσιδικούν τουλάχιστον μετά από ικανό χρονικό διάστημα 9-24 μηνών, στήν προκείμενη διαδικασία δώθηκαν απαντήσειςς μέσα σέ 36-48 ώρες. Αυτό από μόνο του φθάνει νά είναι ενδυκτικό.
  9. 0
    0
    την τελευταια φορα ηταν πραγματι ο πιλοτος ή καποιος σωσιας;
  10. 0
    0
    Καλά, ο πιλότος δεν πρόλαβε να πάει για πιπί πριν ξεκινήσει το αεροπλάνο; (20 λεπτά το πολύ;). Όλοι αυτοί οι ήχοι (αναπνοή, κραυγές! κόσμου, τα μπιπ της πόρτας, τα κτυπήματα από τσεκούρι! (ακούστηκε και αυτό, τσεκούρι στο χώρο των επιβατών!) ) μήπως θέλουν να κρύψουν την έλλειψη επικοινωνίας πύργου ελέγχου-πιλωτηρίου; Η περίπτωση fly on wire δεν ισχύει εδώ;

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί