17:20 - 03/07/2014

Πώς να συνειδητοποιήσουμε την ελευθερία μας

pos-na-sineiditopoiisoume-tin-elevtheria-mas

Πώς να συνειδητοποιήσουμε την ελευθερία μας

Η χειρότερη φυλακή δεν είναι αυτή που δεσμεύει το σώμα μας, αλλά η εξαρτητική σχέση που έχουμε με τον νου μας. Και επειδή μπορεί να ακούγονται θεωρητικά όσα λέγονται περί αποταύτισης από τον νου, υπάρχει ένας πολύ εύκολος τρόπος (σε 3 βήματα) για να αντιληφθεί κανείς ότι δεν είναι υποχρεωμένος να πιστεύει ό,τι του παρουσιάζει ο νους του ως αληθινό.

Βήμα 1: Όπου και αν κάθεστε παρατηρήστε ότι αναπνέετε. Δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα άλλο. Μόνο λάβετε επίγνωση αυτού του φαινομένου.

Βήμα 2: Παρατηρήστε ότι κατά την εισπνοή η κοιλιά σας διογκώνεται ελαφρά και κατά την εκπνοή συστέλλεται. Χωρίς να κοιτάτε την κοιλιά σας, εστιάστε και κρατήστε την προσοχή σας σ’ αυτή την κίνηση για δυο αναπνοές (εισπνοή και εκπνοή x2).

Βήμα 3: Προσπαθήστε να κρατήσετε την προσοχή σας στην κίνηση της κοιλιάς σας για όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε (αν θέλετε κλείστε τα μάτια σας). Μόλις καταλάβετε ότι η προσοχή σας χάθηκε μέσα σε σκέψεις, απλά λάβετε επίγνωση αυτού του γεγονότος. (Συνεχίστε την ανάγνωση αφού ολοκληρώσετε και αυτό το βήμα.)

Μόλις αντιληφθήκατε ότι η προσοχή σας έφυγε από την κίνηση της κοιλιάς και σκεφτόσασταν διάφορα πράγματα, αποταυτιστήκατε από τον νου. Παρατηρήστε επίσης ότι για ένα μικρό χρονικό διάστημα, νομίζατε ότι παρακολουθείτε την κοιλιά σας, ενώ η προσοχή σας είχε χαθεί μέσα στις σκέψεις, δηλαδή δεν είχατε επίγνωση του πού βρίσκεται η προσοχή σας.

Με άλλα λόγια, το 3ο βήμα αποτελείται από 3 στάδια: στο 1ο στάδιο η προσοχή σας είναι εστιασμένη στην κοιλιά και έχετε επίγνωση αυτού του γεγονότος. Τότε είστε απόλυτα συνειδητοί και ζείτε στο εδώ και τώρα. Το 2ο στάδιο ξεκινάει από τη στιγμή που η προσοχή σας παρασύρεται από τις σκέψεις (δεν αντιλαμβάνεστε πότε συμβαίνει αυτό) και διαρκεί για όσο χρόνο είστε χαμένοι μέσα στις σκέψεις. Το 3ο στάδιο είναι η συνειδητοποίηση ότι η προσοχή σας έχει φύγει από την κίνηση της κοιλιάς και έχει χαθεί μέσα στις σκέψεις. Τότε αποκτάτε πάλι τον έλεγχο της προσοχής σας και γίνεστε πάλι συνειδητοί.

Στο τελευταίο αυτό στάδιο που συνειδητοποιείτε ότι η προσοχή σας δεν είναι εκεί όπου «θα έπρεπε» να είναι, μπορείτε να αποκτήστε επίγνωση των σκέψεων που είχαν παρασύρει την προσοχή σας και να αντιληφθείτε ότι έχετε την επιλογή να πιστέψετε ή να μην πιστέψετε αυτές τις σκέψεις, να τις ακολουθήσετε ή να μην τις ακολουθήσετε και να επιστρέψετε την προσοχή σας στο εδώ και τώρα, που είναι η κίνηση της κοιλιάς σας. Το «θα έπρεπε» το βάζουμε εντός εισαγωγικών, επειδή στην πραγματικότητα δεν σας υποχρεώνει κανείς να κάνετε αυτή την άσκηση, αλλά τη στιγμή που την κάνετε, είναι σαν να συνάπτετε μια συμφωνία με τον εαυτό σας και αποφασίζετε από κοινού ότι θα κρατήσετε την προσοχή σας στην κοιλιά σας για όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε.

Η επιλογή που αποκτάτε για το αν θα συνεχίσετε να πιστεύετε και να ακολουθείτε τις σκέψεις σας, είναι η ελευθερία που κερδίζετε. Από εδώ και στο εξής, γνωρίζετε ότι οι σκέψεις είναι απλά σκέψεις και ότι εσείς είστε ελεύθεροι να μην τις πιστεύετε, αρκεί να στρέψετε την προσοχή σας στο εδώ και τώρα – που μπορεί να μην είναι πάντα η αναπνοή σας, αλλά οτιδήποτε κάνετε, όπως το σκούπισμα, το μαγείρεμα, το πλύσιμο των χεριών, το περπάτημα, ή οτιδήποτε άλλο. Σκοπός είναι να αφαιρέσετε την προσοχή σας από τον νου και να την στρέψετε στις αισθήσεις σας. Με τον καιρό, και αν το κάνετε αυτό συχνά, θα εκπαιδεύσετε την προσοχή σας να μην χάνεται μέσα σε ανώφελες και επαναλαμβανόμενες σκέψεις, και θα ζείτε πιο πολύ στο εδώ και τώρα.

ΠΗΓΗ

Be the first to comment

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί