07:30 - 25/08/2014

Προσοχή στην “υπερφόρτωση” των πρωτεΐνών

prosoxi-stin-yperfortisi-ton-proteinon

Προσοχή στην “υπερφόρτωση” των πρωτεΐνών

Σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά που καταναλώνουν καθημερινά, αρκετοί στρέφονται στις πρωτεΐνες ως βασική διατροφική πηγή ενέργειας.

Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για τους αθλητές και γενικότερα για όσους θέλουν να ενισχύσουν τη μυϊκή τους μάζα, ποιες είναι όμως οι ιδανικές ποσότητες για όλους εμάς;

Ο νευροχειρουργός και ιατρικός ανταποκριτής του CNN Sanjay Gupta εξηγεί.

Κατά μέσο όρο, ένας άνδρας χρειάζεται καθημερινά 56 γραμμάρια πρωτεΐνης. Μια γυναίκα χρειάζεται περίπου 46 γραμμάρια πρωτεΐνης σε καθημερινή βάση.

Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί περίπου σε δύο μπιφτέκια από καθαρό κρέας, χωρίς να λαμβάνουμε από τη διατροφή μας άλλες πρωτεΐνες.

Οι πολλές πρωτεΐνες, προειδοποιεί ο Gupta, συμβάλλουν στο επιπρόσθετο βάρος, καθώς οι επιπλέον θερμίδες που λαμβάνουμε αποθηκεύονται με τη μορφή λίπους.

Επίσης, οι πολλές πρωτεΐνες συμβάλλουν στην καταπόνηση των νεφρών, την οστεοπόρωση ή και την αφυδάτωση του οργανισμού.

Προσοχή στην προέλευση των πρωτεϊνών

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Ισπανία μελέτησαν μια ομάδα παχύσαρκων ατόμων για οκτώ εβδομάδες, καταγράφοντας τις ποσότητες πρωτεϊνών που λάμβαναν από τα λαχανικά, το κρέας και το ψάρι.

Τα άτομα που έπαιρναν τις περισσότερες πρωτεΐνες από το κρέας παρουσίασαν αυξημένα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα τους.

Η γενικευμένη φλεγμονή συμβάλλει σε πολυάριθμες ασθένειες όπως η καρδιοπάθεια, το εγκεφαλικό και ο καρκίνος. Το κρέας περιέχει αρκετά συστατικά που ενισχύουν αυτήν την καταστροφική διαδικασία.

Παράλληλα, όταν μαγειρεύουμε το κρέας παράγονται τα προϊόντα προχωρημένης γλυκοζυλίωσης (AGEs), τα οποία συμβάλλουν περαιτέρω στη φλεγμονή και σε εκφυλιστικές παθήσεις όπως ο διαβήτης και η αθηροσκλήρωση.

Η σχετική μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Nutrition.

onmed.gr

ΠΗΓΗ

Σχόλια Αναγνωστών (8)

  1. 0
    0
    56 γραμμάρια πρωτείνης? Σαν πολύ χαμηλά δεν είναι τα επίπεδα; Άκουσα ότι πρέπει να καταναλώνεις όσο και το βάρος του σώματος, οι αθλητές αναλόγως με την άσκηση (bodybuilding) εώς και τη διπλάσια ποσότητα από το βάρος του σώματος.
  2. 0
    0
    ΜΙΣΟ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΑΝΑ ΚΙΛΟ ΜΥΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΜΕΣΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΑΝΑ ΚΙΛΟ ΜΥΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΣΩΜΑΤΟΔΟΜΙΚΗ.
    ΝΙΚΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ.
  3. 0
    0
    αν δεν κινεισαι φτανουν 56
    ενημερωτικα:
    σπιτικο σκατοπαξιμαδι
    πρωτ: 11.4 (ουαου)
    υδατ:29,8
    λιπη:5.3
    μπον απετιτ
  4. 0
    0
    ναι ναι
  5. 0
    0
    μερικεσ φορεσ

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί