21:44 - 28/05/2014

Διαλογισμός ΖΕΝ

dialogismos-zen

Διαλογισμός ΖΕΝ

Όλοι μας έχουμε απογοητεύσεις, φόβους, ανεπάρκειες. Εξ αιτίας τους κτίζουμε τοίχους – αυτοεικόνας, συνηθειών, υποκρισίας – προκειμένου να κρατήσουμε αυτά τα ανεπιθύμητα συναισθήματα μακριά, προκειμένου να προστατευτούμε από το να τα νοιώσουμε. Όταν όμως κρυβόμαστε πίσω απ’ αυτούς τους τοίχους, αποκοβόμαστε από την καρδιά, και αυτή από τον κόσμο. Ακόμη κι έτσι όμως, οι απογοητεύσεις μας, οι φόβοι και οι ανεπάρκειες παραμένουν.

Το ερώτημα δεν είναι αν μπορούμε να απαλλαγούμε για πάντα απ’ αυτά, γιατί δεν μπορούμε. Το πραγματικό ερώτημα είναι τι μπορούμε να μάθουμε από τη θεληματική αντιμετώπιση των πραγμάτων που δεν θέλουμε να δούμε. Κρυμμένοι με ασφάλεια πίσω από τους τοίχους μας δεν συνειδητοποιούμε το μέγεθος των τυφλών μας σημείων, και δεν μπορούμε να δούμε τη ζημιά που προκαλούμε με τις τυφλές δράσεις που προκύπτουν απ’ αυτά. Μόνο αφήνοντας τους τοίχους αυτούς να γκρεμιστούν – και συνειδητοποιώντας έτσι το μέγεθος των ματαιόδοξων προσπαθειών μας, τη μικρότητα των προσκολλήσεων μας και την ένταση της αποστροφής μας – μπορούμε να επανασυνδεθούμε με την καρδιά.

Κατά τη διάρκεια του Διαλογισμού ΖΕΝ (Ζαζέν) δίνουμε την ευκαιρία στο σώμα και στον νου να καταλαγιάσουν μέσα στην ακινησία. Μέσα σ’ αυτή την ακινησία γινόμαστε το άνοιγμα που καλωσορίζει ολόκληρη τη ζωή, περιλαμβανομένων των κομματιών που δεν θέλαμε ποτέ να αντιμετωπίσουμε. Πέρα από το πόσο πολύ θέλουμε να έχουμε ευχάριστες και ιδιαίτερες εμπειρίες, το μονοπάτι του διαλογισμού έχει να κάνει με το να είμαστε πάντοτε ξύπνιοι – σε οτιδήποτε νοιώθουμε, ιδιαίτερο ή όχι.

Ο Διαλογισμός ΖΕΝ δεν έχει να κάνει με την επίτευξη ευχάριστων καταστάσεων του νου ενώ καθόμαστε πάνω στο μαξιλάρι του διαλογισμού. Η ουσία του είναι να είμαστε απλά εδώ, φέρνοντας πλήρη επίγνωση στην παρούσα στιγμή. Μέσω αυτής της απλή στάσης επιτρέπουμε στους τοίχους που έχουμε ορθώσει μέσα μας να αρχίζουν να ραγίζουν, μέχρις ότου από μόνοι τους γκρεμιστούν. Από εκεί και πέρα η σχέση με τον εαυτό μας και τον κόσμο είναι μια καινούργια πραγματικότητα, χαρακτηριζόμενη από αυθεντικότητα και συμφιλίωση με την παρούσα στιγμή, με αυτή την ίδια τη ζωή.

Κατά τη διάρκεια του Ζαζέν θα πρέπει να προσέξουμε τρία πράγματα:

• Την εναρμόνιση του σώματος

• Την εναρμόνιση του νου

• Την εναρμόνιση της αναπνοής

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να κανονίσουμε τις εξωτερικές συνθήκες, το χώρο διαλογισμού. Το δωμάτιο δεν θα πρέπει να είναι ακατάστατο ή βρώμικο, ούτε πολύ φωτεινό, ούτε πολύ σκοτεινό, ούτε πολύ κρύο, ούτε πολύ ζεστό.

Για το Ζαζέν χρησιμοποιούμε συνήθως τα γιαπωνέζικα στρογγυλά μαξιλάρια, τα zafu, αλλά κάθε μαξιλάρι που μπορεί να στηρίξει τη λεκάνη μας σε μια όρθια στάση είναι κατάλληλο. Υπάρχουν επίσης τα ειδικά σκαμνάκια που βοηθούν στη σωστή στάση και στην πολύωρη πρακτική. Όμως, ακόμη και το κάθισμα σε καρέκλα μπορεί να εξυπηρετήσει το σκοπό μας, σε περίπτωση που οι άλλοι τρόποι δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Στην πραγματικότητα, εκείνο που ενδιαφέρει είναι η σταθερή και ορθή στάση του σώματος, η οποία είναι αλήθεια ότι γίνεται καλύτερα όταν καθόμαστε πάνω σ’ ένα μαξιλάρι τοποθετημένο στο πάτωμα. Όμως, αυτό δεν πρέπει να είναι περιοριστικό.

Στο Ζαζέν, η στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι το μισό της όλης άσκησης, ή όπως λένε κάποιοι, ολόκληρη η άσκηση. Οι παραδοσιακοί τρόποι είναι δύο: ο ολόκληρος λωτός και ο μισός λωτός. Στον ολόκληρο λωτό, το αριστερό πόδι αναπαύεται πάνω στον δεξί μηρό, και το δεξί πόδι πάνω στον αριστερό μηρό. Το βάρος μοιράζεται σε τρία σημεία: τα δύο γόνατα που ακουμπούν πάνω στο zabuton (ένα μεγάλο τετράγωνο λεπτό μαξιλάρι που μπαίνει πάνω στο πάτωμα) και τη λεκάνη πάνω στο zafu (το στρογγυλό μαξιλάρι που μπαίνει πάνω στο zabuton). Στον μισό λωτό, το αριστερό πόδι αναπαύεται πάνω στο δεξί μηρό ενώ το δεξί πόδι βρίσκεται πάνω στο zabuton, ή ανάποδα.

Στη συνέχεια βάζουμε τα χέρια μας με τις παλάμες προς τα πάνω στα γόνατα μας, και κάνουμε μερικές κινήσεις δεξιά και αριστερά, όπως το εκκρεμές, καταλήγοντας στην κεντρική θέση του καθίσματος. Παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή απ’ τη μύτη ενώ συγχρόνως τεντώνουμε τη σπονδυλική στήλη όσο γίνεται προς τα πίσω, σαν τόξο. Εκπνέουμε φέρνοντας το κεφάλι σε όρθια στάση με το σώμα, ενώ ταυτόχρονα τα χέρια παίρνουν τη θέση της «κοσμικής mudra». Στη θέση αυτή, το αριστερό χέρι αναπαύεται με την παλάμη προς τα επάνω, πάνω στη δεξιά παλάμη, ενώ οι αντίχειρες ακουμπούν μεταξύ τους στις άκρες, σχηματίζοντας μια έκλειψη, ούτε κύκλο ούτε τετράγωνο. Πρόκειται για μια απαλή επαφή χωρίς κανενός είδους πίεση. Ονομάζεται «κοσμική mudra» γιατί συμβολίζει ολόκληρο το σύμπαν, ή μάλλον, το κύριο χαρακτηριστικό του στο να ενώνει δύο υπάρξεις μεταξύ τους με ειρήνη και αρμονία.

Το σύμπαν πρέπει να είναι ένα μαζί μας, ένα με το κέντρο βάρους μας. Το κέντρο βάρος βρίσκεται πάντοτε στο κάτω μέρος της κοιλιάς. «Ακουμπάμε» το σύμπαν στο κέντρο βάρους μας και τοποθετούμε τα χέρια μας λίγα εκατοστά κάτω από τον αφαλό. Για όσους ασκούνται για πρώτη φορά στο ζαζέν, η όλη στάση μπορεί να είναι πολύ άβολη, όμως αυτό είναι κάτι που με τον καιρό ξεπερνιέται. Τεντώνουμε την πλάτη και τον λαιμό, τραβώντας ταυτόχρονα το πιγούνι ελαφρά προς τα μέσα, σαν να σπρώχνουμε το ταβάνι με το πίσω μέρος της κορυφής του κεφαλιού μας.

Αφήνουμε το βλέμμα μας να πέσει στο πάτωμα ή στον τοίχο προς τον οποίο είμαστε στραμμένοι, χωρίς να το εστιάζουμε σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο. Τα μάτια μας είναι μισόκλειστα. Αυτό το κάνουμε γιατί αν κλείσουμε τα μάτια μας αρχίζουμε να φανταζόμαστε και να εικονοποιούμε πράγματα, γεγονός που δημιουργεί πολλά προβλήματα στην πρακτική μας. Αν αντίθετα κρατήσουμε τα μάτια ορθάνοιχτα, ο νους διασπάται υπερβολικά. Αν κατά την αρχή της άσκησης μας στο ζαζέν δυσκολευόμαστε να συγκεντρωθούμε, μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας για λίγο, αλλά τα ανοίγουμε μόλις αισθανθούμε τον νου να γαληνεύει.

Στη συνέχεια κλείνουμε το στόμα αγγίζοντας με την άκρη της γλώσσας τον οροφή του στόματος, χωρίς πίεση. Αναπνέουμε απαλά και φυσικά από τη μύτη.

Έπειτα έρχεται η εναρμόνιση του νου. Ο νους είναι σχεδόν πάντα πολύ δραστήριος και ανήσυχος, σαν τη μαϊμού. Η εναρμόνιση του νου γίνεται όταν τον δένουμε στη φυσική κίνηση της αναπνοής. Όπου βρίσκεται η αναπνοή, εκεί πρέπει να βρίσκεται και ο νους. Όταν έχει φύγει κάπου αλλού, το παρατηρούμε και τον ξαναφέρνουμε στην παρακολούθηση της αναπνοής. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιούμε το μέτρημα των εισπνοών και των εκπνοών, διατηρώντας ταυτόχρονα επαφή με τη ζωντανή αίσθηση της αναπνοής. Όσες φορές κι αν φύγει ο νους σε σκέψεις για το παρελθόν και το μέλλον, τον ξαναφέρνουμε πίσω στο παρόν της σωματικής αίσθησης της αναπνοής.

Όταν εναρμονίζουμε την αναπνοή και τον νου, δημιουργείται ένα δυνατό αίσθημα παρουσίας εδώ και τώρα. Ο εγκεφαλικός φλοιός λειτουργεί ομαλά, οι ορμόνες λειτουργούν καλά, η αναπνοή είναι καλή, ο νους γαληνεύει, και έχουμε μια αίσθηση μεγάλης ζωτικότητας.

Μέσα απ’ το Ζαζέν μπορούμε να είμαστε απόλυτα στο παρόν πέρα από τις αρέσκειες και τις απαρέσκειες μας. Ταυτόχρονα, βιώνουμε την αληθινή έννοια της ζωτικότητας. Όποια, όμως, κι αν είναι η ενέργεια που βιώνουμε, θα πρέπει να συνεχίσουμε να καθόμαστε, παρατηρώντας την, μένοντας μαζί της και αφήνοντας την να φύγει. Η πρακτική του ζαζέν είναι η πρακτική της τέλειας ισορροπίας ανάμεσα στο σώμα και τον νου, ανάμεσα σε μας και τον κόσμο ολόκληρο.

Όταν τελειώνουμε το Ζαζέν, βάζουμε τα χέρια μας στα γόνατα με τις παλάμες προς τα πάνω, και γέρνουμε λίγο προς αριστερά και λίγο προς τα δεξιά. Επαναλαμβάνουμε αυτή την κίνηση κάνοντας την κλίση όλο και πιο μεγάλη. Στη συνέχεια ξεδιπλώνουμε τα πόδια μας και σηκωνόμαστε όρθιοι αργά.

Μπορούμε να μεταφέρουμε την «ατμόσφαιρα» της πρακτικής του ζαζέν στην καθημερινή μας ζωή. Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρουμε την γαλήνη και την ισορροπία στον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με πρόσωπα και πράγματα. Με τον τρόπο αυτόν μπορούμε να βοηθούμε τους άλλους, χωρίς να χρησιμοποιούμε απαραίτητα λόγια. Είναι πολύ σημαντικό να βιώνουμε το αίσθημα της σιγουριάς και της σταθερότητας κάθε στιγμή. Χωρίς να το επιδιώκουμε γινόμαστε βοηθητικοί στους άλλους και στον εαυτό μας.

Απολαμβάνουμε τη σχέση με τον εαυτό μας. Τότε, όμως, είναι πιθανό να πάρει τη σκυτάλη το εγώ με σκέψεις του τύπου, «είμαι σπουδαίος»… Το σημείο αυτό θέλει προσοχή γιατί μπορεί να πέσουμε στην παγίδα από την οποία προσπαθούμε να βγούμε τόσο απεγνωσμένα με όλη την πρακτική του Ζαζέν. Στην πραγματικότητα, όλες οι θέσεις που παίρνει ο νους, θετικές ή αρνητικές, δεν είναι παρά αντικείμενα παρατήρησης. Με τον τρόπο αυτό καλλιεργείται η απόσταση-απόσπαση, και η εδραίωση της λειτουργίας της επίγνωσης σε όλες τις διαστάσεις της καθημερινής μας ζωής.

Υπάρχει επίσης η πιθανότητα να εγκλωβιστούμε σε κάποια θετικά αποτελέσματα της άσκησης του Ζαζέν. Γαλήνη, βαθιά ηρεμία, καθαρότητα του νου … μπορεί να προκύψουν κατά την άσκηση του Ζαζέν. Μολονότι χρήσιμα και ευχάριστα για τη συνηθισμένη κατάσταση ύπαρξης μας, δεν χρειάζεται η προσκόλληση και η συνειδητή επιδίωξη τους. Όταν είναι εκεί έχουμε επίγνωση της παρουσίας και του ενεργειακού δυναμικού τους. Όταν απουσιάζουν … απλά απουσιάζουν. Κάτι άλλο έχει πάρει τη θέση τους, και αυτό γίνεται αντικείμενο της προσοχής μας.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η πρακτική του Ζαζέν αξίζει γι’ αυτή την ίδια. Είναι επίσης γεγονός ότι η κατανόηση αυτή δεν είναι ό,τι πιο εύκολο για τον εγωκεντρικό νου, ο οποίος προσεγγίζει τα πάντα μέσα από το πρίσμα του κέρδους και της απώλειας. Είναι μέσω της συνεχούς και συνεπούς πρακτικής που συνειδητοποιείται η ουσία και η ομορφιά της. Ο νους δεν αρκεί γι’ αυτό, χρειάζεται και το σώμα, η ολότητα της ύπαρξης.

Οτιδήποτε βιώνουμε κατά τη διάρκεια του Ζαζέν το αφήνουμε να περάσει, να φύγει. Συνεχίζουμε απλά την πρακτική μας για την ομορφιά του να μένουμε στο παρόν με ό,τι αυτό μας τροφοδοτεί κάθε στιγμή. Με τη στάση αυτή αφηνόμαστε στη ροή, δεν προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μικρές λιμνούλες με νερό που λιμνάζει. Η δύναμη της ροής είναι η μεγάλη στήριξη της προσπάθειας μας, κι έστω κι αν δεν την βλέπουμε, είναι πάντα εκεί όταν εναρμονιζόμαστε μαζί της. Είναι η πνευματική προστασία και ασφάλεια μας.

Η άσκηση του Ζαζέν είναι η καρδιά της καθαρής πνευματικότητας. Είναι πολύ πρωταρχική, πέρα και πριν από όλες τις θρησκείες, παραδόσεις και φιλοσοφικά συστήματα. Αν ζούμε τη ζωή μας σε επαφή με αυτή την καρδιά, όλα παίρνουν τη θέση τους, και εμείς βρίσκουμε τη θέση μας μέσα στον κόσμο. Από τη θέση αυτή μοιραζόμαστε όλες μας τις ενέργειες με όλες τις ζωντανές υπάρξεις, χωρίς διάκριση σε φίλους και εχθρούς. Η κεντρική θέση που ερχόμαστε στην πρακτική του Ζαζέν, είναι η θέση όπου όλες οι εναντιότητες εγκαταλείπονται και όλες οι αντιθέσεις εναρμονίζονται. Είναι η επιστροφή στον Εαυτό.

ΠΗΓΗ

Loading...

Σχόλια Αναγνωστών (29)

  1. Ανώνυμος 28 Μαΐου 2014 @ 22:08
    0
    0
    ΖΕΝ ΣΕΛΕΙ ΠΑΡΕΙ…ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ
    ΥΓ. ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ [ ΘΕΟΣΟΦΙΣΤΕΣ ] ΓΚΟΥΡΟΥ…ΟΙ ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΡΠΑΖΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ..ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ '' ZABUTON -ZAFU ' ΤΗΝ ΕΚΑΝΑ ΕΥΤΧΩΣ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΞΕΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ…ΑΡΕ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΙΧΕΣ ΚΛΕΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΣΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΤΣΙΜΕΝΤΑ …ΘΥΜΑΜΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΛΙΣ ΧΤΥΠΟΥΣΕ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΟΥΣΑΜΕ ΑΡΠΑΖΑΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΙΣ ΑΛΑΝΕΣ [ ΚΑΙ ΜΠΟΛΙΚΟ ΞΥΛΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΦΑΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ]…ΤΩΡΑ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΗΝ ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΜΕ ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΠΑΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ ΝΑ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΥΣΟΥΝ…ΚΑΙ ΣΕ ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΕΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΘΕΟΥ ΔΗΘΕΝ… ΕΡΕ ΚΑΤΑΝΤΙΑ…ΖΩΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ …ΚΑΙ ΖΩΗ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ … ΜΑΓΚΕΣ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΑΤΑΝΟΛΑΤΡΕΙΩΝ…ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ
  2. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 05:23
    0
    0
    Παντως μη μου πείς οτι δέν στο λέει…Διαλογισμός ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΕΤ ένα φώς και το οδηγούμε σε διάφορα σημεια του σώματος μας….ομμ σιγουρα οδηγει στη παραισθηση και….πως είπαμε παράγετε φυσι κο φως στον νου…
    Ακόμα φοβασε μικρε τι θα αντικρισεις
  3. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 05:49
    0
    0
    δλδ ο μοναχισμος -ερημιτης ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ρε χριστιανοπληκτε ??
    • Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 09:47
      0
      0
      μη μου ταραζεσαι!ελα πισω στις ασκησεις σου!παρε βαθιες ανασες,καθαρισε το μυαλο..ωωωωμ…ζεεεν….
    • Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 11:36
      0
      0
      Ετσι μπραβο!!!!το ωωωωωμμμμμ…..να το λεει συνεχεια να ηρεμισει μπας και μας παρατησει εμας ησυχους που ολο ρωτα και ολο δεν θελει να καταλαβει!!!!!!!
      Α!!θελω να σου πως εγω εχω αλαξει την ζωη μου λεγοντας το δικο μου ωωωωωμμμμμμ που εναι το!!!
      με αναπνοη ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ μου
      με εκπνοη ΕΛΕΗΣΩΝ ΜΑΣ ολους συγγενεις και ξενους (ζωντανους !!!!!και κεκοιμημενους!!!!)ετσι εχω δυο σενα !!!
      Πρωτα τη βοηθεια του Θεου και μετα την ηρεμια της ψυχης μου που δινει η πιστη μου σε αυτον!!!!!!
      Ενω εσυ εχεις μονο το ωωωωμμμμμμ και φυσικα μονος σου να προσπαθεις να ηρεμισεις το ειναι σου και φυσικα να αναρωτιεσε και να μην ευχαριστιεσε οπως και να σου απαντησουμε εμεις !!!!!

      Ωωωωωωωωωω
      Μμμμμοναξια ψυχης !!!!!
  4. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 14:22
    0
    0
    Sτοχο ξαναπει μα επειδη εισαι μπουμπουνας στο ξαναλεω 849 διαβασε αναποδα για να καταλαβεις μονο αν καταλαβεις μονο σου διαλογισμος ελα και στοχο ετοιμο σ ομ σι γο λα ιδ α μοναχισμος σ ομ σι χα νο μ μονο που σου φαινοντε εξωγήινα αυτα ουσιαστικο θεμα χαρακτηρα για να μη σε πάρει απο κάτω η πολυλογία του κοινωνικου φορουμ η στατους και χάσεις τα αυγα και τα κυταρα πρέπει να ξερεις τι εστι σι κλον ισ μος .Οι κι νέζ οι σι ονομάζουν μια ρατσα δράκου σι εσ εσ σι σεις κλονισμος του κρέατος και αλλαγη της σαρκας μαζας και της οψης αυτού.
    Αφου δεν καταλαβαίνεις τον Ελληνικο π-ολιτισμο μελετα τον κινέζικο μπο κο μπορει να ενοήσεις κατι απαυτον
  5. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 14:36
    0
    0
    Προβλημα που ζητα λυση… Ο βενιζελος ειναι μανδαρίνος …Ερωτηματα τρια πως έγινε μανδαρινος εξερει οτι είναι ι οχι,τι σκοπους εχει η σκοτεινη πλευρα του βενιζελου που σκάει στις παρυφες της κεφαλης του ως ωχρη αποχρωση η χλωμηρ.
    Ερωτημα δωρο.Γινε σιγουρος πριν ανοιξεις το στομα σου για το τι εκανε ο Χριστος στη μεση ανατολη
  6. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 14:38
    0
    0
    Αστα αυτα τα κουφα 849 Λεγε στα συντομα γιατι ψωνιζεις κινεζικα ρε
  7. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 15:00
    0
    0
    Ερωτηματα Μονο για τους εξυπνους όπως ο 849.Γιατι οσοι εχουν μεσογειακη ανεμία ειναι κιτρινοι με σχιστα ματια;Υπάρχουν σκύλοι με αυτισμό; Γατες με συνδρομο νταουν;Ποια η πρωτη και ευκολη χαρα του ανθρώπου; Σε ξερο εδαφος φυτρωνουν αγγουρια; Γιατι οι ανθρωποι εχουν εμμονη με το σεξ και αρκετοι ειναι ικανοι να γαμησουν ακομα και κοτες;Τα ψ αρια πως συνενοούντε μεσα στο νερο και εξω απ το νερό;Ζει το νερο σε πλανητες χωρις οξυγονο;ΚΑΙ γιατί ενας κινέζος γαμησε μια αραβιδα;ειχε ωραια ματια η ωραιο κολο;Ειχε κάποιους σκοπους ο κινεζος η ηταν σαμουραι;
  8. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 15:11
    0
    0
    Καμενη βιβλος πριν τη βιβλο. ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ο κινεζος γαμησε εναν λιγοτερο κινεζο το λιγοτερο κνεζακι γαμησε τον ινδο ο λιγοτεροκινεζοινδος γαμησε τον φιλισταιο ο λιγοτεροκινεζακινδοφιλισταιο γαμησε τον εβραιο ο λιγοτεροκινεζακινδοφιλισταιοεβραιος γαμησε τον αιγύπτιο….φτιάξε το σεναριο μονο σου ευκολο είναι γιατι υπάρχουν τοσα μπασταρδα μυαλα.
    Γιατι αναζητάτε μονιμως σωτηρα που δεν βριζει για να τον βριζετε δεν μπορείτε να θεραπευτητε μονοι σας;
  9. Ανώνυμος 29 Μαΐου 2014 @ 19:09
    0
    0
    χαχαχαχαχαχα
    εχετε πολυ πλακα !
    μεσα στην μπουρδολογια ειστε !!!

    α ξεχασα !
    ΦΟΒΕΡΑ τα ανυπαρκτα επιχειρηματα σας
    μια φορα ακομα οι αγαπησιαρηδες μονο ειρωνευονται
    χαρακτηριστικο των αμαθων
  10. Ανώνυμος 30 Μαΐου 2014 @ 11:15
    0
    0
    Διαλογισμος ΖΕΝ, γιογκα, και λοιπες new age π@π@ριες… Να πως εισχωρουν σιγα σιγα στη Δυση οι σατανιστικες ινδικες ιδεολογιες. Ειδαμε και το χαλι της Ινδιας…μοιρολατρεια, μιζερια, αδρανεια, κοινωνικος μαρασμος…Αυτοι αραγε γιατι ειναι σε μαυρο χαλι ??? Επωφεληθηκαν καθολου απο ολες αυτες τις ηλιθιοτητες? Σε εμας ομως τις πλασαρετε.. Οι γκουρου πρωτοι και καλυτεροι εξαπατουν τους Ινδους, και οχι μονο, αποκρυπτοντας την αληθεια, οτι δηλ. οι ιδιοι αντλουν τις δυναμεις τους απο τον διαολο… Στην ουσια προκειται περι μαγων… Δεν μας ενδιαφερει η ιδεολογια τους! Ας κοιταξουν τα μαυρα τους τα χαλια πρωτα.. Εμεις ειμαστε Χριστιανοι και αν θελουμε να κανουμε..διαλογισμο τον κανουμε μεσω της προσευχης! Εσεις παρτε τη σταση του λωτου με την ψευδαισθηση οτι θα φτασετε στην…αυτοθεωση!
    • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2014 @ 19:06
      0
      0
      Δεν εχεις ιδεα προφανος περι μαγειας
      και δεν εχεις ιδεα επισης οτι ΟΛΑ αυτα , και τα ανατολιτικα ΚΑΙ τα εβραικα-χριστιανικα βασιζονται στην ελληνικη φιλοσοφια
      • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2014 @ 20:25
        0
        0
        Φιλε εισαι βαθια νυχτωμενος και ακομα περισσοτερο πλανεμενος…
        • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2014 @ 07:04
          0
          0
          μαλιστα !
          για πες εσυ που εχεις ιδεα
          πως γνεται η μαγεια ??
          ξερεις τιποτα ??
          ή απλα μιλας χωρις να εχεις ιδεα επι του θεματος ?
          • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2014 @ 10:40
            0
            0
            εσυ εισαι μαγος μεγαλε??
          • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2014 @ 12:52
            0
            0
            σε ενδιαφερει πολυ αυτο ?
            δεν απαντας παλι ομως !
            τι προτωτυπο !
            α για πες , η ιερα τραπεζα τι ρολο βαραει ???
            εχεις ιδεα ??
          • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2014 @ 14:10
            0
            0
            ναι με ενδιαφερει γιατι για να την υπερασπιζεσαι τοσο πρεπει να εισαι μαγος.αλλα αν δεν εισαι τι να σου εξηγησει κανεις εδω μεσα καημενε!κ μην παιζεις με πραγματα που δεν ξερεις.
          • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2014 @ 15:58
            0
            0
            απαντηση ΠΑΛΙ
            ΝΤΙΠ
            εισαι βαλτος ΣΙΓΟΥΡΑ
            καλή η δουλία ?
          • 0
            0
            οι "ερωτησεις" σου δεν ειναι σοβαρες για να θες και απαντηση!
            εσυ εισαι βαλτος να προωθησεις τη μαγεια δουλε του σατανα!
          • 0
            0
            α για πες , η ιερα τραπεζα τι ρολο βαραει ???
            εχεις ιδεα ??

            ΚΑΝΕ ΜΟΚΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΩ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΕΞΗΓΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
    • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2014 @ 15:13
      0
      0
      Εσυ τι ρολο βαρας!!!!!
      Εμεις ξερουμε δεν εχουμε αναγκη τις μαλακιες σου !!!!!!
      Μεινε λοιπον στα δικα σου πιστευω και ασε μας εμας !!!!εμεις δεν εχουμε την αναγκη να ψαχνουμε για μαγειες και μαλακιες μας γεμιζει η πιστη μας στον Κυριο μας ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ μας !!!
      Και ολα τ αλλα μας φαινοντε κοινος μπουρδες!!!!!!!που ναι γινοντε με το σατανα παρεα !!!χαρητε τες λοιπον !!!!
      Χαρισμα σας !!!!!

      ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΩΝ ΜΑΣ
      ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΒΟΗΘΕΙΣΩΝ ΜΑΣ
      ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕΤΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί